Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 13:29Intressant läsning - tack för länkarna. Även här finns det lite matnyttigt i ämnet:
http://traningslara.se/blogg/category/vatskeintag/vatskeintag-vid-traning/
Intressant läsning - tack för länkarna. Även här finns det lite matnyttigt i ämnet:
http://traningslara.se/blogg/category/vatskeintag/vatskeintag-vid-traning/
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 13:51Hej Johan.
Ja den där länken tycker jag är trevlig. Och visst är dom/han lite kritisk till det gängse och det är bra. Det måste finnas en kritisk granskning också.
bla tycker jag att detta är intressant
"I samma studie tittade de även på om man kunde s
Hej Johan.
Ja den där länken tycker jag är trevlig. Och visst är dom/han lite kritisk till det gängse och det är bra. Det måste finnas en kritisk granskning också.
bla tycker jag att detta är intressant
"I samma studie tittade de även på om man kunde s
Quote from Anders Wallerstedt on 10 February 2010, 14:02Behovet av vätska är individuellt, som påpekats tidigare. Har man effektiva muskler, genererar dessa mindre värme, vilket gör att man behöver mindre vätska. Att generellt säga 1l/h i kallt väder eller 2,5l/h i varmt går inte. Jag dricker mycket mycket min
Behovet av vätska är individuellt, som påpekats tidigare. Har man effektiva muskler, genererar dessa mindre värme, vilket gör att man behöver mindre vätska. Att generellt säga 1l/h i kallt väder eller 2,5l/h i varmt går inte. Jag dricker mycket mycket min
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 14:35Och här finn en annan aspekt också. En vältränad tål ett större underskott än en otränad samt som Jonas riktigt påpekar. Dom där vältränade gör oftast av med så mycket mindre vätska. Själv behöver jag bara gå till bror min. Han och jag diffar ca en flaska
Och här finn en annan aspekt också. En vältränad tål ett större underskott än en otränad samt som Jonas riktigt påpekar. Dom där vältränade gör oftast av med så mycket mindre vätska. Själv behöver jag bara gå till bror min. Han och jag diffar ca en flaska
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 21:46Jag har sagt det tidigare och säger det igen: vad är det som driver vissa cyklister att pressa sig i ett motionslopp med de risker som det innebär.
När det sen går åt h-e skyller man på organisationen, det finns många såna exempel. Nej låt VR vara ett mo
Jag har sagt det tidigare och säger det igen: vad är det som driver vissa cyklister att pressa sig i ett motionslopp med de risker som det innebär.
När det sen går åt h-e skyller man på organisationen, det finns många såna exempel. Nej låt VR vara ett mo
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 22:19Du har en poäng i det. Vätternorganisationen har dock öppnat upp med 600 snabbplatser lördag morgon vilket kanske sporrar fler att försöka. Mig bland annat.
Jag har dock svårt att förstå om folk tycker att det är så mycket farligare att träna ihop 50 per
Du har en poäng i det. Vätternorganisationen har dock öppnat upp med 600 snabbplatser lördag morgon vilket kanske sporrar fler att försöka. Mig bland annat.
Jag har dock svårt att förstå om folk tycker att det är så mycket farligare att träna ihop 50 per
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 22:52Tommy:
Varför ska erfarna och snabba motionärer inte få cykla i sin egen takt på VR? Det finns många som kör väldigt snabbt på VR utan att de ser det som en tävling, tävling mot sig själv kanske men inte mot andra.De största riskerna jag ser är de som h
Tommy:
Varför ska erfarna och snabba motionärer inte få cykla i sin egen takt på VR? Det finns många som kör väldigt snabbt på VR utan att de ser det som en tävling, tävling mot sig själv kanske men inte mot andra.
De största riskerna jag ser är de som h
Quote from Lena O on 10 February 2010, 23:30Kan håller med båda Linus och Tommy. Men VEM har en egen takt av 43km/h runt Vättern?
Kan håller med båda Linus och Tommy. Men VEM har en egen takt av 43km/h runt Vättern?
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 01:10Jo Linus jag menar att VR i den formen som det en gång var tänkt är helt ok. Däremot att vid ett annat tillfälle anordna en ren tävling med de säkerhetsföreskrifter (TR) som då krävs. Jag tror att SUB-gängen borde tycka det vore förträffligt tänk att få t
Jo Linus jag menar att VR i den formen som det en gång var tänkt är helt ok. Däremot att vid ett annat tillfälle anordna en ren tävling med de säkerhetsföreskrifter (TR) som då krävs. Jag tror att SUB-gängen borde tycka det vore förträffligt tänk att få t
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 08:25Problemet är inte snabbgrupperna eller de långsamma åkarna, alla får plats på VR....
Problemet är säkerheten med de stora hastighetskillnaderna, men framför allt att vägarna inte är avlysta.
Med ett av världen största cykellopp borde man kunna stänga a
Problemet är inte snabbgrupperna eller de långsamma åkarna, alla får plats på VR....
Problemet är säkerheten med de stora hastighetskillnaderna, men framför allt att vägarna inte är avlysta.
Med ett av världen största cykellopp borde man kunna stänga a