Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 300km
You need to log in to create posts and topics.

Nervös? Varför ska man vara nervös? Lite pirrigt kanske, men nervös är jag inte. Detta blir min 5:e runda och jag vet att det enda jag inte kan påverka i nuläget är vädret, det blir som det blir. Träningsförberedelserna har varit bra, >300 mil racer i ben

Förväntansfull då ... det sprallar i benen på mig, vill bara komma igång.
Ser så fram emot det ... shit ... ja Nervös! 😉
Nr 20 är på gång 😀

Skall starta 09:30 på lördag och vill därför sova hemma. Går det köra bli Karlsborg - Askersund vid sextiden på morgonen eller är vägen redan full med cyklister då?

Jag ska bo på Carlslund idrottscenter (eller vad det heter) och hört att det finns frukost där att köpa. Stämmer det? Vad kostar det och vad ingår? Gröt och kaffe är mitt minimikrav ;~)

Kollar Raymonds Animering från 2008

http://sites.google.com/site/raymondbergmark2/

Där får du en bra fingervisning

Första V-rundan och har lite funderingar.

1. Kör man med eller utan stänkskärmar? Monterade på skärmar på cykeln för att inte reta gallfeber på andra cyklister när man tränar.

2. Hur mycket vätska tar man med sig? Tänkte fylla på 4 gånger enligt Raymon

Är grymt nervös. Bytte sadeln i förrgår. Igår bytte jag tillbaka till den gamla. DUMT att börja ändra nu. Annars är jag mest nervös för däcken. Väder, kläder, väska osv. är ju redan klart. ........Tror jag.......

Kommer det regna ska jag ha iaf lös bakskärm, rumpan kommer att vara glad efter 11 timmar.

Ok, en riktig karl ska tåla lite sprut på rumpan, men 11 timmar är att överdriva.

En halv burk vaselin håller både rumpa o ryggslut vattentätt!

Åker ner imorgon, ska starta 04:46 så nu håller jag tummarna att det går bra o att jag inte ska ha alltför ont.
Sen vore det ju bra om vädergudarna var med oss alla cyklister också.

Lycka till alla ni som ska köra VÄTTENRUNDAN