Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 300km
You need to log in to create posts and topics.

Sista minuten tips efterfrågas!

Jag klurar på vad jag ska smörja in mina knän med ifall att det börjar regna jobbigt framåt småtimmarna. Har knävärmare men inget regnskydd neråt.
Fick tipset från erfaren racing snubbe att det är bara jobbigt med kläder

ja, just nu är det väl vädret som är den stora snackisen...
vilket väder ska det bli... egentligen?
alla vädersajter verkar vilja visa varsin version... alla verkar dock visa motvind runt hela vättern iofs... 🙂

nåja, det är första gången för mig och jag

Björn,

Vaselin..lämpligt också från ryggslut och uppåt...då blir man "vattentät".

Joakim och Mattias. Jag siktar på under 12h, vore skoj om vi kunde slå följe. jag lägger era cyklar på minnet. Jag kör svart Nishiki, både kläder och cykel.

Japp nu är snart dax för ytterligare en start blir min nionde runda iår, vart:502Mil körda fram till Vättenrundan, förra året hade jag nästan 600mil inför vättern.

Så sämre tränad färre Distanspass men mer Intervallpass, och dessutom skadad, och formen i

Vet inte om någon annan har redan nämnt det.
Backen efter Jönköping är borta i år p.g.av vägarbete.
En ny backe ersätta. Ca 2km lång med snitt 4,5%

Vägarbete och vägarbete, de har gjort en mötesfri 2+1 väg en bit av 195:an, och den är inte särskilt lämplig att cykla på. Så det lär nog bli sträckningen genom Bankeryd som gäller även kommande år.

Lycka till allihop idag!

En "dum" fråga från en förstagångscyklist! Jag har inte alls fattat det här med vaselin/kräm... har på träning cyklat som längst 10 mil och inte känt av något skav alls. Borde jag smörja in mig ändå? Och i så fall, var? På rumpan

Jag brukar smörja in blöjan.

Vid risk för regn så smörjer jag även ryggslutet. Det blir vattentätt av vaselin.