Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVätternrundan 300km
You need to log in to create posts and topics.

Man borde inte få cykla VR om man cyklar över 15 timmar!

När fm-gängen kommer till Medevi och ska köra om helt slutkörda piloter på väg ned mot Motala så kommer det hända grejor.
Dels sitter ubåtarna och satsar mot nirvanatiden och dels kommer expressen bakifrån i rekordjaktsfart samt en massa väldigt trötta pi

Jag håller med David, hur kommer sista biten på rundan se ut? Där kommer ju snabbgupperna (som startat på fm) ifatt de långsammaste iaf. Det är ju just här det behövs extra säkerhet med mindre omkörningar. Resten av rundan är ju trots allt ganska breda vä

Dom snabbaste slipper iaf köra om så många som i år.

Tror att det är bra med sen start för sub 9. I början av rundan är många ivriga och hakar på grupper som de inte grejar och så smäller det. Tycker ofta man ser en hel del olyckor första delen ner mot Gränna.

"sluta flöra med cykelkorgsmaffian"

"man borde inte få köra Vätternrundan om man cyklar över 15 timmar"

nu verkar vettet ha fått ge vika för svettet 🙂

15 kanske va lite att ta i. 12 timmar kanske vore de allra bästa?

edit: ironi?

Jag tror ändå att säkerheten kommer att öka. Det kommer att vara så glest mellan cyklisterna på den smala vägen efter Medevi att snabbgrupperna kommer förbi utan problem. Snabbgrupperna kommer dessutom att köra utan den svans av hyggligt duktiga cyklister

Hmm, kastar mig in i diskussionen på ett bananskal (har endast flyktigt sett vad som skrivits). Fastnade på Raymonds åsikt att det kommer bli säkrare nästa år. Jag är inte så säker på det, jag tror att det beror på när.

Jag tror nämligen att det kommer b

Jag är lite inne på Linus spår och nu har dom dessutom lagt till 2 startgrupper som startar på mornen så nu är vi 720 pers som skall iväg,, tror att dom första 10 milen kommer att bli smått kaotiska