Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 21:07Hej Rasmus.
Min uppfattning och de läkare som jag har talat med om detta är helt inne på Christian är inne på.
"Min astma har blivit avsevärt bättre av träna uthållighets sporter. Har kunnat sluta med min dopingklassade medicin."
Att det oftast blir bä
Hej Rasmus.
Min uppfattning och de läkare som jag har talat med om detta är helt inne på Christian är inne på.
"Min astma har blivit avsevärt bättre av träna uthållighets sporter. Har kunnat sluta med min dopingklassade medicin."
Att det oftast blir bä
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 21:14Den här tycker jag är den bästa av noterna
" Not 4
Detta läkemedel är förbjudet, såväl i samband med idrottstävling som utanför tävling. Detta läkemedel är enbart förbjudet för män."Så till alla kvinnor är det bara att dopa på, det är helt ok. Men för
Den här tycker jag är den bästa av noterna
" Not 4
Detta läkemedel är förbjudet, såväl i samband med idrottstävling som utanför tävling. Detta läkemedel är enbart förbjudet för män."
Så till alla kvinnor är det bara att dopa på, det är helt ok. Men för
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 21:26Silva.
De allra flesta här kommer upp till denna nivå, tror jag. Jag gör det i alla fall.
"Låg tävlingsnivå
Du omfattas av generell dispens och behöver inte ansöka om individuell dispens.
Generell betyder allmän eller allmängiltig vilket innebär att i
Silva.
De allra flesta här kommer upp till denna nivå, tror jag. Jag gör det i alla fall.
"Låg tävlingsnivå
Du omfattas av generell dispens och behöver inte ansöka om individuell dispens.
Generell betyder allmän eller allmängiltig vilket innebär att i
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 21:45P. - vilken medicin var enbart för(bjuden) män? Fattar om det e nån hormontjosan men inte annars.. =S
P. - vilken medicin var enbart för(bjuden) män? Fattar om det e nån hormontjosan men inte annars.. =S
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 00:21..."Vet man inte vad som gäller och håller på med tävlingsidrott samt inte håller sig inom regelverket, då kan man inte skylla på sjukdom.
Faktum är att alla som dopar sig medvetet eller omedvetet är fuskare, Fuskare, FUSKARE!
De ska stängas av, steglas o
..."Vet man inte vad som gäller och håller på med tävlingsidrott samt inte håller sig inom regelverket, då kan man inte skylla på sjukdom.
Faktum är att alla som dopar sig medvetet eller omedvetet är fuskare, Fuskare, FUSKARE!
De ska stängas av, steglas o
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 07:17det enda sättet i dag att bli livstids avstängd för doping är nog att du efter att ha åkt dit väljer att snacka och avslöja hur det hela gick till då vill dom inte ta i dig med tång ens efter att officiella två årens avstängning är slut men väljer du i st
det enda sättet i dag att bli livstids avstängd för doping är nog att du efter att ha åkt dit väljer att snacka och avslöja hur det hela gick till då vill dom inte ta i dig med tång ens efter att officiella två årens avstängning är slut men väljer du i st
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 11:25Jonas Thompson: Ett alldeles lysande inlägg!
Jonas Thompson: Ett alldeles lysande inlägg!
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 11:47"De stängas ute från cykelsporten på livstid, inte få komma tillbaka vare sig som utövare eller som ledare."
Jonas, är det din generella inställning till straff?
Jag anser att du har fel, alla måste ha rätt till en andra chans. Vi kan inte ha en modell f
"De stängas ute från cykelsporten på livstid, inte få komma tillbaka vare sig som utövare eller som ledare."
Jonas, är det din generella inställning till straff?
Jag anser att du har fel, alla måste ha rätt till en andra chans. Vi kan inte ha en modell f
Quote from Funbeat user on 23 October 2008, 11:51Medierna som inte är svenska följer Cykelsporten.
Igår var det ett långt inslag och analys av TdF-2009 på Danska TV2.Men det var väl viktigare att prata om Zlatans sambos shopping på "Sportnytt"?
Det är på den nivån som medierna i Sverige rapporterar om
Medierna som inte är svenska följer Cykelsporten.
Igår var det ett långt inslag och analys av TdF-2009 på Danska TV2.
Men det var väl viktigare att prata om Zlatans sambos shopping på "Sportnytt"?
Det är på den nivån som medierna i Sverige rapporterar om
Quote from Mikaela Lexén on 23 October 2008, 12:33>David P skrev:
"Förändringarna inom proffscykling är ganska stora genom att bland andra Garmin och CSC-Saxo Bank som har egna testprogram och klara spelregler i stallen."Även Gerolsteiner har/hade ett mycket ambitiöst antidopingprogram med egna tester
>David P skrev:
"Förändringarna inom proffscykling är ganska stora genom att bland andra Garmin och CSC-Saxo Bank som har egna testprogram och klara spelregler i stallen."
Även Gerolsteiner har/hade ett mycket ambitiöst antidopingprogram med egna tester