Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 08:32Att många har astma beror förmodligen på att man drar in så mycket större mängder irriterande/retande partiklar och ämnen när man anstränger sig, så att en process som kanske skulle ta årtionden i ett stilla liv, går på några år som regelbundet motioneran
Att många har astma beror förmodligen på att man drar in så mycket större mängder irriterande/retande partiklar och ämnen när man anstränger sig, så att en process som kanske skulle ta årtionden i ett stilla liv, går på några år som regelbundet motioneran
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 08:54Min astma har blivit avsevärt bättre av träna uthållighetssporter. Har kunnat sluta med min dopingklassade medicin. De läkare jag har haft kontakt med brukar hävda att ansträngningsutlösta astmasymtom minskar av motion.
Min astma har blivit avsevärt bättre av träna uthållighetssporter. Har kunnat sluta med min dopingklassade medicin. De läkare jag har haft kontakt med brukar hävda att ansträngningsutlösta astmasymtom minskar av motion.
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 08:56Men du har inte tävlat utan dispans?
Men du har inte tävlat utan dispans?
Quote from Emma Sjöberg on 22 October 2008, 09:00Om man måste använda medicin i överlevnadssyfte, får man inte tävla då?
Jag tänkte mej inte ansträningsastma.. för det är ju skitenkelt att "bota" ge faan i att anstränga dej....
Det var så jag tänkte...
Om man måste använda medicin i överlevnadssyfte, får man inte tävla då?
Jag tänkte mej inte ansträningsastma.. för det är ju skitenkelt att "bota" ge faan i att anstränga dej....
Det var så jag tänkte...
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 09:20Vet man inte vad som gäller och håller på med tävlingsidrott samt inte håller sig inom regelverket, då kan man inte skylla på sjukdom.
Faktum är att alla som dopar sig medvetet eller omedvetet är fuskare, Fuskare, FUSKARE!
De ska stängas av, steglas och b
Vet man inte vad som gäller och håller på med tävlingsidrott samt inte håller sig inom regelverket, då kan man inte skylla på sjukdom.
Faktum är att alla som dopar sig medvetet eller omedvetet är fuskare, Fuskare, FUSKARE!
De ska stängas av, steglas och b
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 09:20såg förresten på dopinglistan att alkohol verkar vara ok i valfri dos inom dom flesta sporter men alla narkotikaklassade preparat är förbjudna rakt av
såg förresten på dopinglistan att alkohol verkar vara ok i valfri dos inom dom flesta sporter men alla narkotikaklassade preparat är förbjudna rakt av
Quote from Emma Sjöberg on 22 October 2008, 09:24Nu ger det väl sig självt det där om man är rejält sjuk och behöver mediciner, man orkar nog inte tävla.. men ponera att man måste fortsätta ta medicin för att hålla sjukdommen i schack, dispans då alltså!
Nu ger det väl sig självt det där om man är rejält sjuk och behöver mediciner, man orkar nog inte tävla.. men ponera att man måste fortsätta ta medicin för att hålla sjukdommen i schack, dispans då alltså!
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 09:25i dag när nya bra mediciner mot astma som inte innehåller efedrin kommit på marknaden kanske antalet fall av astma inom idrotten minskar 🙂
i dag när nya bra mediciner mot astma som inte innehåller efedrin kommit på marknaden kanske antalet fall av astma inom idrotten minskar 🙂
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 09:27Du har ondgjort dig över din astma/allergi och har följt regelverket!?
Du har ondgjort dig över din astma/allergi och har följt regelverket!?
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 09:32Tänk vad tiderna ändras,När jag gick i skolan så stod astmatikerna o höll sig i räcket o flämtade o tog sin medicin. Nu vinner man os guld.
Tänk vad tiderna ändras,När jag gick i skolan så stod astmatikerna o höll sig i räcket o flämtade o tog sin medicin. Nu vinner man os guld.