Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 08:10Tillägg: Det handlade ju heller inte om bloddoping i Thysells fall så vitt jag vet så möjligheten att det skulle va olycksdoping spekuleras ju om, man får väl hoppas.
Förövrigt tror jag att livstidsavstängning är det som gäller - ingen vill se gamla dopi
Tillägg: Det handlade ju heller inte om bloddoping i Thysells fall så vitt jag vet så möjligheten att det skulle va olycksdoping spekuleras ju om, man får väl hoppas.
Förövrigt tror jag att livstidsavstängning är det som gäller - ingen vill se gamla dopi
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 08:11olycksdoping?? va kan det vara?
olycksdoping?? va kan det vara?
Quote from ellen olsson on 21 October 2008, 08:29I förhållande till antalet cyklister på ProTournivå - eller vad man nu ska kalla det - så tycker jag att Sverige försvarar sin position ganska väl om man ser till antalet dopingfall...
I förhållande till antalet cyklister på ProTournivå - eller vad man nu ska kalla det - så tycker jag att Sverige försvarar sin position ganska väl om man ser till antalet dopingfall...
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 12:11Vad Fredrik sa var vad jag ville säga :=)
Med olycksdoping menar jag att man inte riktigt har koll på vad som var i ens mediciner... Man kan ju käka både spec. smärtstillande, hjärt, blodtrycksgrejer, betablockare blabla även stora mängder av koffein e j
Vad Fredrik sa var vad jag ville säga :=)
Med olycksdoping menar jag att man inte riktigt har koll på vad som var i ens mediciner... Man kan ju käka både spec. smärtstillande, hjärt, blodtrycksgrejer, betablockare blabla även stora mängder av koffein e j
Quote from Lena O on 21 October 2008, 13:19Simon: Vet du vad Fredrik menade. Jag kan tolka det åt båda håll.
Simon: Vet du vad Fredrik menade. Jag kan tolka det åt båda håll.
Quote from Lars Ekegård on 21 October 2008, 20:17Har själv vart sjuk nu i höst och fått en del kortisonpreparat och kan konstatera att alla är klassade som doping under tävling.
Har själv vart sjuk nu i höst och fått en del kortisonpreparat och kan konstatera att alla är klassade som doping under tävling.
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 20:20Ja, som sagt! Väldigt mycket läkemedel är doping.
Däremot är koffein borta från listan sedan ett par år.
Ja, som sagt! Väldigt mycket läkemedel är doping.
Däremot är koffein borta från listan sedan ett par år.
Quote from Emma Sjöberg on 21 October 2008, 22:07MEn får man inte ens tävla när man måste använda sig av de preparaten Magnus?
MEn får man inte ens tävla när man måste använda sig av de preparaten Magnus?
Quote from Funbeat user on 21 October 2008, 23:28Inte ens tävla? Vad menar du nu, Silva?
Inte ens tävla? Vad menar du nu, Silva?
Quote from Funbeat user on 22 October 2008, 08:02Hej Silva.
"MEn får man inte ens tävla när man måste använda sig av de preparaten Magnus?"
Nej och jo det får man under vissa premisser. Tex att man har ett läkarutlåtande att man går på denna medicin Undrar varför det är så många som har astma på elitn
Hej Silva.
"MEn får man inte ens tävla när man måste använda sig av de preparaten Magnus?"
Nej och jo det får man under vissa premisser. Tex att man har ett läkarutlåtande att man går på denna medicin Undrar varför det är så många som har astma på elitn