Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 19:38Å så kör vi väl Ingemar Stenmarks svar på frågan om "Vad är snabbt och långsamt"...
"De e omölit att förklar för en som int förstå"......snacka om bra å kunnig filosof...å även skidåkare utför. Tack för dom orden Ingemar...vore kul att träffas nån gång..!
Å så kör vi väl Ingemar Stenmarks svar på frågan om "Vad är snabbt och långsamt"...
"De e omölit att förklar för en som int förstå"......snacka om bra å kunnig filosof...å även skidåkare utför. Tack för dom orden Ingemar...vore kul att träffas nån gång..!
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 20:13Jag känner mig så jäkla nöjd när jag har kört intervaller, för då vet jag att jag har investerat i något som gör mig snabbare. Men uppriktigt sagt är jag ointresserad av att vara snabbare än någon annan än mig själv. Fast det är klart: Att avverka maradis
Jag känner mig så jäkla nöjd när jag har kört intervaller, för då vet jag att jag har investerat i något som gör mig snabbare. Men uppriktigt sagt är jag ointresserad av att vara snabbare än någon annan än mig själv. Fast det är klart: Att avverka maradis
Quote from Funbeat user on 1 September 2012, 00:03Vad är snabbt och långsamt?
Intressant fråga.
Jag har löptränat i drygt ett år nu och inbillat mig att jag är snabb.
Jag springer milen nu på runt 38 minuter och trodde i min enfald att jag var bland de snabbaste i den lilla by på ca.300 invånare som jag
Vad är snabbt och långsamt?
Intressant fråga.
Jag har löptränat i drygt ett år nu och inbillat mig att jag är snabb.
Jag springer milen nu på runt 38 minuter och trodde i min enfald att jag var bland de snabbaste i den lilla by på ca.300 invånare som jag
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 07:45Jens Haglöfs formel funkar inte på vanliga människor. De flesta morgonlunkare springer milen på cirka 70 minuter. 60 minuter är inte snabbt, men jag kan hålla med om att 80 är rätt långsamt 😉
Jens Haglöfs formel funkar inte på vanliga människor. De flesta morgonlunkare springer milen på cirka 70 minuter. 60 minuter är inte snabbt, men jag kan hålla med om att 80 är rätt långsamt 😉
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 16:16Du har missförstått den då. 🙂
Du har missförstått den då. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 21:36"De e omöjlit att förklar fö en som inge förstå....."
"De e omöjlit att förklar fö en som inge förstå....."
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 10:48Jag kan ju ibland resonera så här.
Maratonlöpare är inte speciellt snabba, inte ens på OS
Bolt däremot är snabb.
Jag kan ju ibland resonera så här.
Maratonlöpare är inte speciellt snabba, inte ens på OS
Bolt däremot är snabb.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 12:21Eller så kan man säga att människan är inte snabb alls, däremot är geparder snabba och flygplan. Men egentligen bleknar allt jämfört med ljuset.
Eller så kan man säga att människan är inte snabb alls, däremot är geparder snabba och flygplan. Men egentligen bleknar allt jämfört med ljuset.
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 13:38Börjar inte diskussionen gå runt i cirklar nu. För ett bra tag sedan konkluderade ju Christer S. att även ljusets snabbhet beror på, i ljusfallet frekvensen.
I alla fall om den inte har idealt "underlag", som vakuum, okrökt rum, jadajada....
Börjar inte diskussionen gå runt i cirklar nu. För ett bra tag sedan konkluderade ju Christer S. att även ljusets snabbhet beror på, i ljusfallet frekvensen.
I alla fall om den inte har idealt "underlag", som vakuum, okrökt rum, jadajada....
Quote from Funbeat user on 5 September 2012, 15:22Allting är relativt. Utom ljusets hastighet i vakum som är absolut konstant.
Allting är relativt. Utom ljusets hastighet i vakum som är absolut konstant.