Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är "snabbt" och "långsamt"?
You need to log in to create posts and topics.

Moritz, jag kan inte köpa det resonemanget riktigt.

Snabbt-långsamt kan aldrig vara absoluta värden, lika lite som snyggt-fult, bra-dåligt eller stort-litet. Hur man än vänder och vrider på det så måste begreppen ställas i relation till någonting. Inte m

Ok, jag inser att även jag faktiskt klassificerar efter distansen. 15s på 100m är inte snabbt, men om man vänder det till 15s/100m under en hel mil - då är det någonting annat.

Samtidigt tycker jag att jag själv inte är särskilt snabbt längre. När jag va

Jämför man med ljusets hastighet är vi alla sköldpaddor...

😉

Snabb sköldpadda..
BILD:http://malaysia08.tghholdings.com/images/Prologue_14B51/atuin_thumb.jpg

Pratchett for the win! (L)

Då man säger att något/någon är snabb eller långsam så är det underförstått eller uttalat "för att vara ..."

Tex, "för att vara 60-åring", "för att vara Svensk", "för att vara människa", "för att vara människa på 100 meter" osv osv

Som någon skrev ovan

Snabb är också helt beroende på var man springer, jag springer kanske inte snabbare än 4.30 i medel på asfalt men i söndags sprang jag i skogen med en medelfart på ca 6.30 och då sprang jag på riktigt bra.

Och det bästa sättet att säga det på: "för att vara mig" 🙂

TS: Gör så här:

Spring en mil så snabbt du kan. Notera tiden.

Dra ifrån 10 min, där har du "snabbt"

Lägg till 10 min, där har du "långsamt"

gillar Jens formel 🙂 allt beror ju på vad man vill jämföra sig med, och "alla andra människor" känns inte så intressant för mig. är tjej, 40 och knäskadad, kommer vara nöjd med mig själv när jag springer på 50 minuter. skulle jag sedan lyckas komma ner m

Jens - helt genial formel! (t+)