Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är "snabbt" och "långsamt"?
You need to log in to create posts and topics.

Jag köper både Peter och Lindas resonemang....

Enligt Peter springer jag superlångsamt vilket jag håller med om och enligt Lindas sätt att se på det så ligger jag på den nedre halvan på årsts midnattslopp när jag kollade upp mittpunken för damer som låg

Ja, det är enklare att säga vad som är snabb fart kontra en bra prestation annars blir det så rörigt. Annars får man ju fundera över hur mycket man ansträngt sig också. Det är inte snabbare med 4 min/km och 160 i puls jämfört med samma speed och 180 i pul

Du är på rätt väg Andreas, men dra inte in pulsen, det beror helt på vad man har för maxpuls om tex 140 är mycket eller lite ansträngning!

Såja, vi omformulerar på ett pedagogiskt vis:
"Det är inte snabbare med 4 min/km och 80% av maxpuls jämfört med samma speed och 90% av maxpuls i puls, bara mindre jobbigt. "
Maxpulsen ska givetvis vara det verkliga värdet osv ... 😉

Att skylla på sina gener är att ta den lätta vägen!

Att kämpa och ge sig fan på att man ska klara det, är den hårda vägen!

Ja, jag utgick från samma max givetvis, mitt eget 192 till exempel.

Givetvis. (H)

Jag ær också en snigel... Men men, har problem med knæn och skor som alltid tar død på mig så det tar sin tid. Springer 1 km på cirka 7.30 (medel) men ibland 6.30. Mitt mål ær att ligga mer runt 6-6.30/km.

Men jag ær mest glad øver att jag kan springa lå

Elino Om vi sniglar jämför med våra egna tider så är det ju snabbt när vi kan minska 30-60 sec per km. 🙂

Jag gillar att se snabbt och långsamt som absoluta värderingar, utan hänsyn till ålder, kön eller liknande kategorier.
Om man pratar bilar så säger man inte heller att en maxhastighet av 120km/h är otroligt snabbt, bara därför att man menar en Trabant. De