Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 16:24Med den logiken är ju alla normalsnabba, normalsnygga, normalsmarta, normalrika. Då är det ingen mening att jämföra någon på något sätt.
Jag är snygg för att vara jag. Jag är smart för att vara jag....
Känns så där lagom intressant. Man vill ju gärna rel
Med den logiken är ju alla normalsnabba, normalsnygga, normalsmarta, normalrika. Då är det ingen mening att jämföra någon på något sätt.
Jag är snygg för att vara jag. Jag är smart för att vara jag....
Känns så där lagom intressant. Man vill ju gärna rel
Quote from Tini Kjellin on 30 August 2012, 20:15Men Peter det är ju enkelt, du väljer bara att jämföra dig med de som ligger i din fart plus tio minuter så kommer du alltid känna dig snabb. 😉
Men Peter det är ju enkelt, du väljer bara att jämföra dig med de som ligger i din fart plus tio minuter så kommer du alltid känna dig snabb. 😉
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 20:30Hmm kanske det men jag tror jag föredrar att det finns någorlunda fasta men subjektiva normer för vad som är snabbt, långsamt, snyggt, smart och om någon mår bättre av att säga att hen är snabb för att vara tung och gammal, eller snygg för sin ålder, elle
Hmm kanske det men jag tror jag föredrar att det finns någorlunda fasta men subjektiva normer för vad som är snabbt, långsamt, snyggt, smart och om någon mår bättre av att säga att hen är snabb för att vara tung och gammal, eller snygg för sin ålder, elle
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 20:54Fast ordet snygg får du nog stryka, för där finns inga subjektiva normer. Det sitter i betraktarens ögon. 🙂
Fast ordet snygg får du nog stryka, för där finns inga subjektiva normer. Det sitter i betraktarens ögon. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 23:51Kanske,men det finns ändå utseenden som 90% av mänskligheten betraktar som snygga/fula och det räcker för mig. Om någon tycker quasi modo är snygg så gördet inte honom till snygg men jag förstår distinktionen då vissa saker kan mätas objektivt och vissa i
Kanske,men det finns ändå utseenden som 90% av mänskligheten betraktar som snygga/fula och det räcker för mig. Om någon tycker quasi modo är snygg så gördet inte honom till snygg men jag förstår distinktionen då vissa saker kan mätas objektivt och vissa i
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 08:07Varje gång jag ser namnet på denna tråd så får jag Dag Vags IID i skallen:
-Vad är dröm och vad är verklighet...
Trycker effektivt bort vad det nu råkar vara för annat som rullar i skallen... 🙂
Varje gång jag ser namnet på denna tråd så får jag Dag Vags IID i skallen:
-Vad är dröm och vad är verklighet...
Trycker effektivt bort vad det nu råkar vara för annat som rullar i skallen... 🙂
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:02Samma här, Tibor. "Sållet" var ju varken snabb eller snygg..
Samma här, Tibor. "Sållet" var ju varken snabb eller snygg..
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:26Hör ni, nu har väl ändå någon vänt på begreppen? Ni menar objektivt, inte subjektivt ????
Snygg är subjektivt som begrepp till sin natur eftersom det är en smakfråga, ungefär som god - jämför folks uppfattningar om godis.
"Snabb" kan vara objektivt, eller
Hör ni, nu har väl ändå någon vänt på begreppen? Ni menar objektivt, inte subjektivt ????
Snygg är subjektivt som begrepp till sin natur eftersom det är en smakfråga, ungefär som god - jämför folks uppfattningar om godis.
"Snabb" kan vara objektivt, eller
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:49"Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag" (Ingemar Stenmark)
Visst är det så, samt dagsformen är iallafall otroligt viktig för för mig. Kost och sömn spelar stor roll i vad jag presterar på milen. Hur jobbigt det än är,
"Jag vet ingenting om tur, bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag" (Ingemar Stenmark)
Visst är det så, samt dagsformen är iallafall otroligt viktig för för mig. Kost och sömn spelar stor roll i vad jag presterar på milen. Hur jobbigt det än är,
Quote from Funbeat user on 31 August 2012, 09:49Ja Lingling!
Ja Lingling!