Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad är "snabbt" och "långsamt"?
You need to log in to create posts and topics.

Många tränar ju i grupp på olika sätt. Både långpass och kvalitetspass och annat. Det finns förståss hur många sådan konstellationer som helst men som en grov fingervisning gäller nog för löpning:

Kvalitetspass tex intervaller på bana. Klarar man att spr

Jag tycker att Pär Bergius indelning av snabbt långsamt är riktigt bra!
Den säger egentligen allt, på ett förenklat sätt.
50min/milen är således helt ok snabbt/långsamt för en motionär...

Pär Bergius indelning är OK - men tar ingen hänsyn till ålder/kön, vilket jag anser vara en smula problematiskt. Enligt indelningen så är < 55 min - långsamt. Om man är kvinna och 62 år så är det helt enkelt inte korrekt. Den 62-åriga kvinna som sprang på

Jag håller med Joakim! Om man tittar på Midnattsloppets resultattider och medianen, där Det för män är ca 53 och för kvinnor 60 min. Då tänker jag att den siffran till och med är lite sned. Tror många av de långsammaste kvinnorna inte springer midnattslop

Och det är ju det som är så fiffigt med löpning. Den som är först i mål är snabbast. (eller eg. "har kortast tid på en given sträcka")

Om det någon gång skulle råka vara en 42-åring som sätter ett världsrekord på 100 meter så är det ju han/hon som är sna

Christer, förstår absolut hur du resonerar men jag värderar inte resultaten. Däremot så tar jag med ålder och kön när jag pratar om snabbt/långsamt. Allt handlar om vilka parametrar man räknar med. Sträcka är också en parameter - precis som ålder/kön… Om

Mo springer långsammare men är inte långsam. 🙂

Såg Isabellah Andersson damma förbi Slussen förra årets Sthlm halvmarathon, och jag skulle vilja påstå att hon sprang ruskigt snabbt - även om det förstås fanns några karlar som sprang ännu snabbare. 🙂

vi pratade om en given distans - 10km vill jag minnas!

Christer, jag håller egentligen med dig helt och fullt i det du skriver i ditt första inlägg i denna tråd. 50 minuter på milen är nog fullt möjligt för de flesta (åtminstone män) som är under 60 år. Därmed inte sagt att alla har tid eller lust att göra de