Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 10:59Men snabbast är en sak.
Men på samma sätt som jag inte alltid jämför säg igelkottar, aror och geparder så jämför jag inte män och kvinnor. Eller 75-åringar, 50-åringar och 25-åringar
Jag säger att Isabellah är snabbast i Sverige t ex. Jag har ingen aning
Men snabbast är en sak.
Men på samma sätt som jag inte alltid jämför säg igelkottar, aror och geparder så jämför jag inte män och kvinnor. Eller 75-åringar, 50-åringar och 25-åringar
Jag säger att Isabellah är snabbast i Sverige t ex. Jag har ingen aning
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 11:08Det är ju en relativ och subjektiv skala som vi aldrig blir överrens om. Ungefär som att fråga när man är gammal. Då man är barn är man gammal i 20 års åldern, så man är 50 år är man gammal i 70 års åldern. Det normala centreras kring ens egen upplevelse
Det är ju en relativ och subjektiv skala som vi aldrig blir överrens om. Ungefär som att fråga när man är gammal. Då man är barn är man gammal i 20 års åldern, så man är 50 år är man gammal i 70 års åldern. Det normala centreras kring ens egen upplevelse
Quote from Elias Engqvist on 15 August 2012, 11:23Peter P: Du är fortf. kvar i tänket snabb=bra, långsam=dålig?
Det är ju fortfarande så att 27 minuter på milen är VÄLDIGT snabbt för en människa OCH allt >27 minuter är långsammare...
Peter P: Du är fortf. kvar i tänket snabb=bra, långsam=dålig?
Det är ju fortfarande så att 27 minuter på milen är VÄLDIGT snabbt för en människa OCH allt >27 minuter är långsammare...
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 11:23Apropos coopers-tabellen, experienced athlets, betyder riktiga sådana.
Nu finns inte just det i OS, men jämför man t.ex. med 5000 m, damer, så låg de bästa på 3:01 /km, vilket skulle betyda att de hamnar på runt 3000 m på 9 min, vilket är precis gränsen f
Apropos coopers-tabellen, experienced athlets, betyder riktiga sådana.
Nu finns inte just det i OS, men jämför man t.ex. med 5000 m, damer, så låg de bästa på 3:01 /km, vilket skulle betyda att de hamnar på runt 3000 m på 9 min, vilket är precis gränsen f
Quote from Jonny Persson on 15 August 2012, 11:58Henrik: 4 min/km är gränsen för very good för damer. Inte 3 min/km.
Och handlar inte allt om att alla vill känna sig snabba och hittar på alla möjliga kriterier och jämförelser för att det ska bli så?
En sak är i alla fall säker och det är att jag var
Henrik: 4 min/km är gränsen för very good för damer. Inte 3 min/km.
Och handlar inte allt om att alla vill känna sig snabba och hittar på alla möjliga kriterier och jämförelser för att det ska bli så?
En sak är i alla fall säker och det är att jag var
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 12:14Ahh, 12 min! Undrar var jag fick 9 min ifrån? (#)
Ahh, 12 min! Undrar var jag fick 9 min ifrån? (#)
Quote from Elias Engqvist on 15 August 2012, 12:21Jag har vann min agegroup i triatlon, olympisk distans förra året - då var jag snabbast!
(Jag var ensam i den gruppen iofs)
Jag har vann min agegroup i triatlon, olympisk distans förra året - då var jag snabbast!
(Jag var ensam i den gruppen iofs)
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 12:52Christer: vet inte varför du tolkar mig så men det är ju definitivt sant vad gäller den egna prestationeb. Iom att jag strävar efter att springa fortare och inte långsammare så går värderingen för min prestation i riktningen fort=bra.
Men däremot tycker j
Christer: vet inte varför du tolkar mig så men det är ju definitivt sant vad gäller den egna prestationeb. Iom att jag strävar efter att springa fortare och inte långsammare så går värderingen för min prestation i riktningen fort=bra.
Men däremot tycker j
Quote from Elias Engqvist on 15 August 2012, 13:11Jag tyckte Pär Bergius inlägg - "Är man otränad, har dåliga gener, är 40+/50+/60+ kanske man springer lite långsammare, inget konstigt med det..." - var glasklart och fullt tillräckligt.
Människan som art har vissa ungefärliga begränsningar - alla männis
Jag tyckte Pär Bergius inlägg - "Är man otränad, har dåliga gener, är 40+/50+/60+ kanske man springer lite långsammare, inget konstigt med det..." - var glasklart och fullt tillräckligt.
Människan som art har vissa ungefärliga begränsningar - alla männis
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 19:08Annars finns det en tråd 70+ i Prat.
Annars finns det en tråd 70+ i Prat.