Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 22:32Det gäller alltid 🙂
Är man otränad, har dåliga gener, är 40+/50+/60+ kanske man springer lite långsammare, inget konstigt med det...
Det gäller alltid 🙂
Är man otränad, har dåliga gener, är 40+/50+/60+ kanske man springer lite långsammare, inget konstigt med det...
Quote from Elias Engqvist on 14 August 2012, 22:37Jag känner folk som springer/har sprungit under 30 resp över 80 så jag tycker även med ditt tänk (som jag förstår och kan sympatisera med) är lite för snävt!
Jag känner folk som springer/har sprungit under 30 resp över 80 så jag tycker även med ditt tänk (som jag förstår och kan sympatisera med) är lite för snävt!
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 23:27En duktigt orienterare sa:
"Att klara 9 minuter på 3000m bana, det är inte speciellt snabbt för att vara orienterare i toppklass men att fixa 8 minuter - det är bra!"
Det är en bedömning en elitorienterare gjorde.
Själv är jag +50 och siktar, efter 15
En duktigt orienterare sa:
"Att klara 9 minuter på 3000m bana, det är inte speciellt snabbt för att vara orienterare i toppklass men att fixa 8 minuter - det är bra!"
Det är en bedömning en elitorienterare gjorde.
Själv är jag +50 och siktar, efter 15
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 23:37Många som jag känner anser att 40 minuter på milen är något av en brytpunkt mellan dem som är tränade på riktigt och de som ännu inte riktigt kommit dit. Klarar man SUB40 är man snabb helt enkelt.
Försvarsmakten ansåg att om man inte klarar springa milen
Många som jag känner anser att 40 minuter på milen är något av en brytpunkt mellan dem som är tränade på riktigt och de som ännu inte riktigt kommit dit. Klarar man SUB40 är man snabb helt enkelt.
Försvarsmakten ansåg att om man inte klarar springa milen
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 23:44Ja just ja. Jag har också börjat hänga med på Funbeatarrangerade löppass, och de verkar ha ngn form av standartid kring 6:30 (15 - 50 km). -Linda
Menar du verkligen 6:30... är det totalsnittet inkluderat pauser och raster då eller? För ja
Ja just ja. Jag har också börjat hänga med på Funbeatarrangerade löppass, och de verkar ha ngn form av standartid kring 6:30 (15 - 50 km). -Linda
Menar du verkligen 6:30... är det totalsnittet inkluderat pauser och raster då eller? För ja
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 00:00Min första Tjejmil sprang jag efter en sommars träning på ca 65 min. Jag drack i varje kontroll,men inte raster/pauser, det var varmt (Tjejmilen brukar vara varm) och jag tror jag aldrig varit så slut efter någon senare mil som efter den milen, och bilden
Min första Tjejmil sprang jag efter en sommars träning på ca 65 min. Jag drack i varje kontroll,men inte raster/pauser, det var varmt (Tjejmilen brukar vara varm) och jag tror jag aldrig varit så slut efter någon senare mil som efter den milen, och bilden
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 00:20Allting är relativt
Vad jämför man med
Glöm inte att vi är individer
Målsättningen är väl oftast att bli snabbare, starkare och mer uthållig eller något av det om vi nu snackar snabbhet. Även om man har höga mål så går det inte att bli snabb på en gång.
Allting är relativt
Vad jämför man med
Glöm inte att vi är individer
Målsättningen är väl oftast att bli snabbare, starkare och mer uthållig eller något av det om vi nu snackar snabbhet. Även om man har höga mål så går det inte att bli snabb på en gång.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 01:09När man diskuterar/jämför löpkondition finns det två parametrar man aldrig kan bortse från - kön och ålder. Naturens lagar rår ingen på. Det finns en anledning till att män och kvinnor som tävlar i konditionsidrotter inte står på startlinjen tillsammans.
När man diskuterar/jämför löpkondition finns det två parametrar man aldrig kan bortse från - kön och ålder. Naturens lagar rår ingen på. Det finns en anledning till att män och kvinnor som tävlar i konditionsidrotter inte står på startlinjen tillsammans.
Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 07:04När ska man läsa i den stora tabellen och när i "experienced athletes"?
Att man motionerar och springer 3 dar i veckan är inte precis vad jag menar tror jag utan snarare folk med en tävlingsbakgrund mer på allvar?
När ska man läsa i den stora tabellen och när i "experienced athletes"?
Att man motionerar och springer 3 dar i veckan är inte precis vad jag menar tror jag utan snarare folk med en tävlingsbakgrund mer på allvar?
Quote from Jonny Persson on 15 August 2012, 08:43I min objektiva värld finns snabbt och långsamt och det finns inga värderingar och inga ursäkter. Precis som jag skulle titta på olika geparder som jagade byten. Den som kommer fram först var snabbast. Punkt. Jag börjar inte att försöka hitta anledningar
I min objektiva värld finns snabbt och långsamt och det finns inga värderingar och inga ursäkter. Precis som jag skulle titta på olika geparder som jagade byten. Den som kommer fram först var snabbast. Punkt. Jag börjar inte att försöka hitta anledningar