Quote from Funbeat user on 15 August 2012, 22:01"Snabbt" är absolut. Allt annat är "snabbt för sin ålder", "snabbt för att ha ett BMI över 42" eller vad det nu kan vara.
"Snabbt" är absolut. Allt annat är "snabbt för sin ålder", "snabbt för att ha ett BMI över 42" eller vad det nu kan vara.
Quote from Elias Engqvist on 15 August 2012, 23:15Fredrik, det låter så enkelt. Med ""Snabbt" är absolut.", menar du då ""Snabbt för att vara människa" är absolut 😉
Fredrik, det låter så enkelt. Med ""Snabbt" är absolut.", menar du då ""Snabbt för att vara människa" är absolut 😉
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 06:34Ja, det var kanske lite underförstått :-).
Ja, det var kanske lite underförstått :-).
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 07:40Snabbt är snarare alltid relativt utsiktspunkten.
Om vi nu tänker oss den där jättelika kurvan över alla människor och vad de skulle göra för tider på 10 km, så de som befinner sig i den där tunna trimman av verklig elit där man närmar sig extremen, de s
Snabbt är snarare alltid relativt utsiktspunkten.
Om vi nu tänker oss den där jättelika kurvan över alla människor och vad de skulle göra för tider på 10 km, så de som befinner sig i den där tunna trimman av verklig elit där man närmar sig extremen, de s
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 11:37Skall man vara absolut, så är denna snabb:
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Light-wave.svg
Skall man vara absolut, så är denna snabb:
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a1/Light-wave.svg
Quote from Elias Engqvist on 16 August 2012, 12:42Absolut och absolut? Det beror väl på frekvens?
Absolut och absolut? Det beror väl på frekvens?
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 13:22Tycker den här länken på ett ganska bra sätt beskriver ungefär hur långt man kommit i sin löparkarriär, dvs något som skulle kunna jämföras med "snabbt" och "långsamt" till viss del.
http://bit.ly/N5Jqpx
Sedan så tar ju inte den artikeln hänsyn till åld
Tycker den här länken på ett ganska bra sätt beskriver ungefär hur långt man kommit i sin löparkarriär, dvs något som skulle kunna jämföras med "snabbt" och "långsamt" till viss del.
Sedan så tar ju inte den artikeln hänsyn till åld
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 15:46Tycker f ö Linda Junkers övre/nedre-hälften-av-resulatatlistan-resonemang är klokt. Och gärna då jämföra sig med samma kön och åldersgrupp. En smula orättvist att jämföra en tiden för 27-årig man med en 68-årig kvinna.
Jag roade mig med att kolla tidern
Tycker f ö Linda Junkers övre/nedre-hälften-av-resulatatlistan-resonemang är klokt. Och gärna då jämföra sig med samma kön och åldersgrupp. En smula orättvist att jämföra en tiden för 27-årig man med en 68-årig kvinna.
Jag roade mig med att kolla tidern
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 17:26Hand upp för Pers skala. Allt snabbare än 3:30 är jävligt snabbt. För en sopa som mig är det svårt att komma upp i 3:00 farten ens ett par hundra meter. Men jag har förvånat mig själv lite med att jag lyckats kapa en kvart på milen sen nyår så från 63 til
Hand upp för Pers skala. Allt snabbare än 3:30 är jävligt snabbt. För en sopa som mig är det svårt att komma upp i 3:00 farten ens ett par hundra meter. Men jag har förvånat mig själv lite med att jag lyckats kapa en kvart på milen sen nyår så från 63 til
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 22:32Midnattsloppet är ganska tungt, o det är grötigt i starten. Men jättebra att jämföra sig med!
Midnattsloppet är ganska tungt, o det är grötigt i starten. Men jättebra att jämföra sig med!