Quote from Guest on 2 March 2012, 16:15Jag kan inte springa, räknar just nu med löpvila kanske minst en månad, ITB-smärtor/löparknä. Det jag har så svårt att förstå är att det _bara_ gör ont när man springer! Jag kan gå snabbt (6-7 km/h) i 1-2 timmar utan problem, jag kan cykla eller crosstrai
Jag kan inte springa, räknar just nu med löpvila kanske minst en månad, ITB-smärtor/löparknä. Det jag har så svårt att förstå är att det _bara_ gör ont när man springer! Jag kan gå snabbt (6-7 km/h) i 1-2 timmar utan problem, jag kan cykla eller crosstrai
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 16:25Det låter som löparknä, det behövs stretching, gå till en sjukgymnast och få hjälp, så blir du snabbt av med problemet.
Det låter som löparknä, det behövs stretching, gå till en sjukgymnast och få hjälp, så blir du snabbt av med problemet.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 16:29Ja, jag ska det. 🙂
Fast det var inte det jag undrade egentligen, jag undrade vad det är som gör att man får ITB-ont just när man springer och aldrig vid andra aktiviteter?
Ja, jag ska det. 🙂
Fast det var inte det jag undrade egentligen, jag undrade vad det är som gör att man får ITB-ont just när man springer och aldrig vid andra aktiviteter?
Quote from Jonny Persson on 2 March 2012, 16:37Jag vill inte gissa just din anledning till ITBS över internet men vill bara nämna att man kan få ont av annat som cykling och vandring också. Du ska vara glad över att du bara får ont när du springer för det innebär ju att du faktiskt kan hålla dig i for
Jag vill inte gissa just din anledning till ITBS över internet men vill bara nämna att man kan få ont av annat som cykling och vandring också. Du ska vara glad över att du bara får ont när du springer för det innebär ju att du faktiskt kan hålla dig i for
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 16:45Ja, jag ska försöka få en tid redan i nästa vecka om det går. Sjukgymnast eller naprapat, vilket är att föredra?
Men du hade ju iaf svaret, delvis, dvs att löpningen måste inte vara unik i detta, utan man kan få ITB-smärtor även av andra saker än löpning
Ja, jag ska försöka få en tid redan i nästa vecka om det går. Sjukgymnast eller naprapat, vilket är att föredra?
Men du hade ju iaf svaret, delvis, dvs att löpningen måste inte vara unik i detta, utan man kan få ITB-smärtor även av andra saker än löpning
Quote from Jonny Persson on 2 March 2012, 17:00Man kan absolut få det av annat än löpning. Sjukgymnast eller naprapat? Ja jag skulle säga att det beror mer på person än profession. Det viktigaste tycker jag att det är någon som kan idrott och dess rehabilitering. Jag har tyvärr inga namn att ge dig i
Man kan absolut få det av annat än löpning. Sjukgymnast eller naprapat? Ja jag skulle säga att det beror mer på person än profession. Det viktigaste tycker jag att det är någon som kan idrott och dess rehabilitering. Jag har tyvärr inga namn att ge dig i
Quote from Jonny Persson on 2 March 2012, 17:01Och du Sara, sköter du din alternativträning så fixar du sommarens lopp galant.
Och du Sara, sköter du din alternativträning så fixar du sommarens lopp galant.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 17:02Ett besök hos sjukgymnast på närmsta vårdcentral kostar oftast 100 kr, och bör vara fullt tillräkligt för att bli bra, skulle tro att naprapat kostar mycket mer utan att du får bättre hjälp.
Ett besök hos sjukgymnast på närmsta vårdcentral kostar oftast 100 kr, och bör vara fullt tillräkligt för att bli bra, skulle tro att naprapat kostar mycket mer utan att du får bättre hjälp.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 17:04Det finns en ganska ny tråd om bra idrotts-fysiologi-kropps-människor i Göteborgstrakten här på Funbeat. Tror det va typ "idrottsortoped" i rubriken eller nåt. Jag är för trött och sjuk för att leta.
Det finns en ganska ny tråd om bra idrotts-fysiologi-kropps-människor i Göteborgstrakten här på Funbeat. Tror det va typ "idrottsortoped" i rubriken eller nåt. Jag är för trött och sjuk för att leta.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 17:19Tack för alla svar!!
Kanske ska ta det ekonomiska alternativet och börja med att testa en av VC:s sjukgymnaster? Iaf ringa dit och höra vad de säger om idrottsrelaterade problem. Här kan man få tid direkt till sjukgymnast utan remiss, det är ju ett plus.
Tack för alla svar!!
Kanske ska ta det ekonomiska alternativet och börja med att testa en av VC:s sjukgymnaster? Iaf ringa dit och höra vad de säger om idrottsrelaterade problem. Här kan man få tid direkt till sjukgymnast utan remiss, det är ju ett plus.