Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 17:26Man behöver inte remiss till sjukgymnaster nuförtiden. På Remissfritt.se finns info om det 🙂
Det viktiga är som sagt inte vad för licens vederbörande har utan engageman, erfarenhet och kunskap. Jag var hos tre sjukgymnaster och femtioelva andra diplome
Man behöver inte remiss till sjukgymnaster nuförtiden. På Remissfritt.se finns info om det 🙂
Det viktiga är som sagt inte vad för licens vederbörande har utan engageman, erfarenhet och kunskap. Jag var hos tre sjukgymnaster och femtioelva andra diplome
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 17:35Sen har vi ju hela nätet till hjälp också när vi misstänker att vi har en löparskada, det är ju bara att söka på olika krämpor, och se vilken det liknar mest, oftast finns ju råd om hur man gör för att bli av med problemet.
Sen har vi ju hela nätet till hjälp också när vi misstänker att vi har en löparskada, det är ju bara att söka på olika krämpor, och se vilken det liknar mest, oftast finns ju råd om hur man gör för att bli av med problemet.
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 17:58Kikade på min nya favorit sajt och hittade lite övningar runt "pistolhölstermuskeln". Enligt denna sajt en muskel som ger upphov till detta syndrom. Jag har hört andra förklaringar dock, så det lägger jag ingen värdering i.
http://www.dintraning.se/muskel
Kikade på min nya favorit sajt och hittade lite övningar runt "pistolhölstermuskeln". Enligt denna sajt en muskel som ger upphov till detta syndrom. Jag har hört andra förklaringar dock, så det lägger jag ingen värdering i.
http://www.dintraning.se/muskel
Quote from Funbeat user on 2 March 2012, 18:08Löpning tar fram det bästa och sämsta hos oss. Har du en obalans eller ngt annat knas så får du reda på det. Belastningarna är helt andra än de man normal utsätts för.
Ang. ITB-specifikt, läs denna: http://runningwritings.blogspot.com/2012/02/injury-seri
Löpning tar fram det bästa och sämsta hos oss. Har du en obalans eller ngt annat knas så får du reda på det. Belastningarna är helt andra än de man normal utsätts för.
Ang. ITB-specifikt, läs denna: http://runningwritings.blogspot.com/2012/02/injury-seri
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 09:09Om smärtan sitter ytligt och inte stoppar löpningen så kan man testa att fortsätta springa. Jag hade under några år problem med senor som la sig i kläm och gjorde jvlgt ont men om jag bara fortsatte så släppte smärtan efter någon timma eller så. Den här v
Om smärtan sitter ytligt och inte stoppar löpningen så kan man testa att fortsätta springa. Jag hade under några år problem med senor som la sig i kläm och gjorde jvlgt ont men om jag bara fortsatte så släppte smärtan efter någon timma eller så. Den här v
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 14:50Mikael - Jag kan inte springa vidare, finns inte på kartan. Det handlar inte om att jag är klen vad gäller att ta smärta utan att benet helt enkelt säger ADJÖSS! och slutar fungera om jag fortsätter (jag har testat). Det börjar liksom som skav på utsida k
Mikael - Jag kan inte springa vidare, finns inte på kartan. Det handlar inte om att jag är klen vad gäller att ta smärta utan att benet helt enkelt säger ADJÖSS! och slutar fungera om jag fortsätter (jag har testat). Det börjar liksom som skav på utsida k
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 18:38Tror inte någon lyckats fortsätta springa med ITB-knä.
Tror inte någon lyckats fortsätta springa med ITB-knä.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 18:51Näe, alltså... Om andra med ITBS känner det som jag tyvärr gör så.... Jo, visst, om man kan springa med ett ben släpandes efter sig så kanske? 🙂
Vanlig stelhet i benen, träningsvärk, lite ledömhet, skoskav - tycker det mesta går att springa sig igenom
Näe, alltså... Om andra med ITBS känner det som jag tyvärr gör så.... Jo, visst, om man kan springa med ett ben släpandes efter sig så kanske? 🙂
Vanlig stelhet i benen, träningsvärk, lite ledömhet, skoskav - tycker det mesta går att springa sig igenom
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 18:53Pröva och stanna och stretcha utsida låret, så brukar det gå att springa vidare en bit. Upprepa.
Pröva och stanna och stretcha utsida låret, så brukar det gå att springa vidare en bit. Upprepa.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 18:59Japp, gjort. Kunde springa ca 200 meter till. Sedan 100. Sedan 50. Sedan vägrade benet lyda alls. :..(
Kör bara rehabträning + alternativ träning nu och har strikt löpvila. Ska prata med sjukgymnast el naprapat i nästa vecka, men efter vad jag har läst m
Japp, gjort. Kunde springa ca 200 meter till. Sedan 100. Sedan 50. Sedan vägrade benet lyda alls. :..(
Kör bara rehabträning + alternativ träning nu och har strikt löpvila. Ska prata med sjukgymnast el naprapat i nästa vecka, men efter vad jag har läst m