Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 19:15Löpvila hjälpte inte för mig, hoppas det hjälper för dig.
Löpvila hjälpte inte för mig, hoppas det hjälper för dig.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 19:27Hjälper eller inte, jag _kan_ ju inte springa nu så vad har jag för val annat än att vila från löpningen? 🙁
Kör styrketräning av höftböjare, lår mm (enligt uppsatta program för löparknä) och stretching varje dag. Vad mer kan man göra?
Hjälper eller inte, jag _kan_ ju inte springa nu så vad har jag för val annat än att vila från löpningen? 🙁
Kör styrketräning av höftböjare, lår mm (enligt uppsatta program för löparknä) och stretching varje dag. Vad mer kan man göra?
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 19:34Hej, kan bara svara vad som funkade för mig. Har haft (ta i trä) problem med löparknä i många år, men är nog fri från det nu. Jag kunde springa i 3-4km och sen tog det tvärstopp.
Min lösning är att träna mycket höftstyrka med hjälp av höftlyft (http://ww
Hej, kan bara svara vad som funkade för mig. Har haft (ta i trä) problem med löparknä i många år, men är nog fri från det nu. Jag kunde springa i 3-4km och sen tog det tvärstopp.
Min lösning är att träna mycket höftstyrka med hjälp av höftlyft (http://ww
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 19:44Magnus Almqvist - Tack för träningstipsen, kör merparten av det där redan inkl stretchingen, men övningen på YT-länken var ny för mig, den ska jag testa imorgon.
Hur mycket/ofta rehabtränade/stretchade du? Varje dag, en el två ggr?
Jag gör oftast en gå
Magnus Almqvist - Tack för träningstipsen, kör merparten av det där redan inkl stretchingen, men övningen på YT-länken var ny för mig, den ska jag testa imorgon.
Hur mycket/ofta rehabtränade/stretchade du? Varje dag, en el två ggr?
Jag gör oftast en gå
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 20:42Skummrulle, ellips-crosstrainer och styrketräning i fyra veckor hjälpte mig ur ITB förra vintern. Lyssna på din naprapat om varför du fått problem så du inte fortsätter med samma sak som drog på dig skadan igen efter rehabben.
Skummrulle, ellips-crosstrainer och styrketräning i fyra veckor hjälpte mig ur ITB förra vintern. Lyssna på din naprapat om varför du fått problem så du inte fortsätter med samma sak som drog på dig skadan igen efter rehabben.
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:43Hej, jag körde inte dessa övningar mer än 3-4ggr/
Hej, jag körde inte dessa övningar mer än 3-4ggr/
Quote from Funbeat user on 3 March 2012, 21:443-4 ggr per vad? 🙂
3-4 ggr per vad? 🙂
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 12:04Oj sorry 🙂 3-4ggr/vecka, ingen löpning under denna rehabperiod som var ca 5-6veckor. När jag sedan började springa så stannade jag för höftstretch var 10:de minut, stretchade kanske 1min. Förlängde senare löpperioden tills jag inte strechade alls under s
Oj sorry 🙂 3-4ggr/vecka, ingen löpning under denna rehabperiod som var ca 5-6veckor. När jag sedan började springa så stannade jag för höftstretch var 10:de minut, stretchade kanske 1min. Förlängde senare löpperioden tills jag inte strechade alls under s
Quote from Funbeat user on 4 March 2012, 13:57Tack för svaren - och för tummarna!! 🙂
Tack för svaren - och för tummarna!! 🙂
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 20:45Uppdatering:
Har varit på två besök hos naprapat nu. Han kunde inte hitta något särskilt "fel" hos mig, utan troligen är orsaken till mitt löparknä lika simpel som dum: Gått för snabbt fram i träningen. Första gången fick jag behandling med TENS, ultralj
Uppdatering:
Har varit på två besök hos naprapat nu. Han kunde inte hitta något särskilt "fel" hos mig, utan troligen är orsaken till mitt löparknä lika simpel som dum: Gått för snabbt fram i träningen. Första gången fick jag behandling med TENS, ultralj