Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelVad är det snabbaste du cyklat?
You need to log in to create posts and topics.

Jodå, jag har frambroms 🙂

(om det var till mig)

/Fredde

Bruse & P-A-L:
Pilutta er!(H)

Lämplig backe för att köra över 100 km/h är väl väggen i Sälen,, på 90-talet var det ju ett antal killar som körde där och om jag inte minns fel så kom dom upp i över 150 km/h 🙂

Jag tror att de var uppe i 169 km/h, typ

Med MTB med avsågat styre och gummidräkt. Underlaget var snö

Väggen är inte bra om man kör racer

Bengt Jönsson var/är en speedskiåkare som slog ett par rekord under mitten av 90 talet och jag tror han besitter det fortfarande.

Så här går det till, det är dock inte Bengt Jönsson:

http://www.freeride.se/tv/1606/

Inte för att det gick så jäkla fort men då jag lumpade 68 - 69 så cykeltolkade vi ofta och det hände alltid någon incident. Man ville förbjuda det och därför letade jag fram ett gammalt rikdsdagsprotokoll i ämnet från 1972, får ses som ett litet kuriosa o

Brorsan åkte sparkstötting fastknuten i ett tvåmeterssnöre efter en trimmad Puch Dakota, 69 km/h rakt genom byn. Jag vågade aldrig försöka ...

Nej usch bara man tänker på det nu så blir man ju skakig men visst är det härligt att känna en sommarlen vind smeka ens kropp då man från en topp, kastar sig ut och kommer upp i hastigheter, så att man t o m kan fastna på hastighetskamerorna (får ju då va

110 km/h på enväxlad REX damcykel målad i leopardmönster och kallad leopold. Obehagligt vid 70 km/h då styret vobblade med fruktansvärd amplitud vid sin egenfrekvens, men det passerades snabbt och sen var det överkristiskt och stabilt om än obehagligt med

63 km/h nerför backen vid Stenberget (nära Blentarp i Skåne) utan hjälp av pedaler