Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 13:03Jag håller mig till damernas runda i år 😉
Här kommer en länk som dök upp i hur mycket asflat är det på LL-tråden: http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Jag håller mig till damernas runda i år 😉
Här kommer en länk som dök upp i hur mycket asflat är det på LL-tråden: http://se.running.adidas.com/lidingoloppet.asp
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 13:27Den jobbigaste biten på Lidingöloppet är från Ropsten till startfållan. Resten är som en promenad i parken.
Den jobbigaste biten på Lidingöloppet är från Ropsten till startfållan. Resten är som en promenad i parken.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 13:36Du behöver inte träna "svår" terräng men det är bra med branta backar uppför och nedför i slutet av långpassen för att förbereda sig.
Alla lopp som man går in i med en satsning att prestera max är ju svinjobbiga. Både vad gäller mental förberedelse och g
Du behöver inte träna "svår" terräng men det är bra med branta backar uppför och nedför i slutet av långpassen för att förbereda sig.
Alla lopp som man går in i med en satsning att prestera max är ju svinjobbiga. Både vad gäller mental förberedelse och g
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 13:40Det är långt och det går fort. 🙂
Det är långt och det går fort. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 14:06Det är långt och det går långsamt 🙂
Det är långt och det går långsamt 🙂
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 14:33De som tycker Lindingöloppet är fruktansvärt jobbigt har antingen gått ut alldeles för fort eller är inte tränade för distansen. Är man bara tränad för det och går ut i paritet med sin kapacitet så är det inte jobbigare än andra lopp.
De som tycker Lindingöloppet är fruktansvärt jobbigt har antingen gått ut alldeles för fort eller är inte tränade för distansen. Är man bara tränad för det och går ut i paritet med sin kapacitet så är det inte jobbigare än andra lopp.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:21Jag har fått för mig att jag måste öka på mina långpass ytterligare, idag max halvmaradistans, till att bli minst 25 km, gärna fulla 30 km för att kunna vänja benen att hålla igång. Är det en rimlig teori?
Målet är att kunna springa hela distansen och at
Jag har fått för mig att jag måste öka på mina långpass ytterligare, idag max halvmaradistans, till att bli minst 25 km, gärna fulla 30 km för att kunna vänja benen att hålla igång. Är det en rimlig teori?
Målet är att kunna springa hela distansen och at
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 15:53För mig är LL jobbigt för att det är 1) relativt långt, iaf 30km loppet 2) allmänt kuperad bana 3) knappt någon plan mark mellan 15-20km, det går upp eller ner hela tiden, inga jättebackar men backe hela tiden.
Om du 1) Kör långpass på 25-30km 2) genomfö
För mig är LL jobbigt för att det är 1) relativt långt, iaf 30km loppet 2) allmänt kuperad bana 3) knappt någon plan mark mellan 15-20km, det går upp eller ner hela tiden, inga jättebackar men backe hela tiden.
Om du 1) Kör långpass på 25-30km 2) genomfö
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 21:21Intressant med allas synpunkter.
För mig personligen kommer asfaltslöpningen att fortsätta dominera mht till era synpunkter ovan. Jag har många backar hemmavid så det är bara att köra på.
Kör ett långpass (>20 km) åtminstone var tionde dag. Kommer att
Intressant med allas synpunkter.
För mig personligen kommer asfaltslöpningen att fortsätta dominera mht till era synpunkter ovan. Jag har många backar hemmavid så det är bara att köra på.
Kör ett långpass (>20 km) åtminstone var tionde dag. Kommer att
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 22:49Alla lopp är jobbiga - annars har man inte sprungit tillräckligt fort.
Jag antar att de som klagar på Lidingö är ovana vid distansen eller backar (eller bägge). Startar man då "som vanligt" blir man för trött för tidigt, och sista milen är inte lättlöpt.
Alla lopp är jobbiga - annars har man inte sprungit tillräckligt fort.
Jag antar att de som klagar på Lidingö är ovana vid distansen eller backar (eller bägge). Startar man då "som vanligt" blir man för trött för tidigt, och sista milen är inte lättlöpt.