Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 09:00Vinden är en vanesak här på västgötaslätten:)Vi kommer överens det funkar.
Vinden är en vanesak här på västgötaslätten:)Vi kommer överens det funkar.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 09:14Btw så kan det väl på träning aldrig vara negativt med lite vind?
I mer tids/hastighetsjagande sammanhang så vill man ju gärna ha den vind som finns i ryggen, men utöver det så är ju lite stormbyar baaaara bra träning!! 🙂
Btw så kan det väl på träning aldrig vara negativt med lite vind?
I mer tids/hastighetsjagande sammanhang så vill man ju gärna ha den vind som finns i ryggen, men utöver det så är ju lite stormbyar baaaara bra träning!! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 09:26Kantvind där man får luta sig så att det känns som om hjulen ska lyfta från asfalten är varken bra träning eller roligt, tycket jag iaf..
Kantvind där man får luta sig så att det känns som om hjulen ska lyfta från asfalten är varken bra träning eller roligt, tycket jag iaf..
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 09:40Man kan ju tolka "lite stormbyar" hur man vill... men naturligtvis avsåg jag inte farlig vind där ens egen säkerhet äventyras.. utan just LITE...
Man kan ju tolka "lite stormbyar" hur man vill... men naturligtvis avsåg jag inte farlig vind där ens egen säkerhet äventyras.. utan just LITE...
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 12:17Nej, det är sant. Lite vind gör en ju bara starkare 😀
Nej, det är sant. Lite vind gör en ju bara starkare 😀
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 15:28Man vill inte ha sida-med på en tävling om man inte sitter i första vingen.
Man vill inte ha sida-med på en tävling om man inte sitter i första vingen.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 16:09När vi ändå är inne på temat säkerhet - vilken vindstyrka på sidvind tycker ni som kör vanliga cyklar börjar kännas osäkert?
Själv blev jag rätt skrämd efter att i en nerförsbacke fått ett vindkast in från sidan,
höll runt 50 km/t just då - yr.no sa det
När vi ändå är inne på temat säkerhet - vilken vindstyrka på sidvind tycker ni som kör vanliga cyklar börjar kännas osäkert?
Själv blev jag rätt skrämd efter att i en nerförsbacke fått ett vindkast in från sidan,
höll runt 50 km/t just då - yr.no sa det
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 17:26Ingen större fara om inte någon mottrafikant ska dra förbi och stryka en. Åtskilliga klarar av att tuta för att man cyklar på vägen. Det verkar svårare att tuta när det finns anledning till det.
Ingen större fara om inte någon mottrafikant ska dra förbi och stryka en. Åtskilliga klarar av att tuta för att man cyklar på vägen. Det verkar svårare att tuta när det finns anledning till det.
Quote from Funbeat user on 17 March 2012, 08:42Hmm, ja det där med bilister är ju en i det närmaste osannolik del i cyklingen! Man undrar ju hur vissa fungerar när det är beredda att leka med andras liv bara för att påvisa att de tycker man skall köra någon annan stans? Om någon har en ide på hur vi c
Hmm, ja det där med bilister är ju en i det närmaste osannolik del i cyklingen! Man undrar ju hur vissa fungerar när det är beredda att leka med andras liv bara för att påvisa att de tycker man skall köra någon annan stans? Om någon har en ide på hur vi c
Quote from Funbeat user on 17 March 2012, 11:10Jag kör på vägen för att förflytta mig och det gör mottrafikanterna också.
Jag kör på vägen för att förflytta mig och det gör mottrafikanterna också.