Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tillståndsgivande myndigheter har inget att säga om typ av cyklar som används. Om de har det finns det goda skäl att göra en väldigt stor affär av det, för såna åsikter får de inte ha!

Men är drafting tillåtet på Kalmar? Då var det enligt ditt resonemang inga problem med vinglandet för att det finns en regel om minsta accepterade avstånd.

Tillståndsgivande myndigheter kan ha åsikter om precis vad som helst och om man vill genomföra sitt arrangemang så får man vara smidig.

Jag skulle vilja se en skriftväxling mellan länsstyrelsen i Västra Götaland och Rasmus angående arrangemangstillstånd på allmän väg.

Vad de KAN ha och vad de FÅR ha åsikter om är helt olika saker.

Min poäng var att vinglande inte har med fordonstyp att göra, utan med förare. Jag har varit på landsvägsrundor där klungmedlemmar tvärnitat, mitt i klungan, för att de tappat en sak... Turl

Varför anser du att de inte _får_ ha åsikter om fordonstyp? De försöker ju se till hela trafiksituationen. Om de säger nej av någon anledning så försöker man hitta en lösning men om man inte kan vara flexibel så får man vara beredd på att ställa in. När d

Aha, då är det Hisingen CKs träningar som det vinglas på.

Känner inte till några triathlonlopp utan formellt tävlingsmoment. Finns det sådana?

De lopp jag känner till (de som är sanktionerade av triathlonförbundet samt några mindre "motionslopp") har ju alla (även i motionsklass) tidtagning med publicerade resu

För folk som inte kan använda sina ben tillåts en typ av liggcykel, t.ex. nu senast på Arvika Triathlon. Om man av någon anledning inte klarar att sitta på en cykel mer än kortare sträckor tycker jag nog att det borde gå att tillåta liggcykel i motionskla

För det första: Triathlon finns i motions och tävlingsklass väl? På många motionslopp för cykel så säger reglerna bara att cykeln ska vara godkänd för färd på allmänväg och att man ska använda hjälm - varför skulle det vara annorlunda i triathlon?
Motion