Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I reglementet står det

En lodrät linje genom sadelns främsta punkt får inte vara mer än 5 cm framför och inte mer än 15 cm bakom en lodrät linje
genom vevpartiets axel. Den tävlande får inte ha möjlighet att justera sadeln utöver dessa gränser under tävl

Jag håller med dig helt och hållet Niclas.
Det är motionslopp jag är intresserad av, nog för att jag gillar att tävla men då främst mot mig själv.

Det är också just för motionslopp som jag undrar vilka argument som finns mot liggcykeln.

Det jag skulle kunna tänka mig är man syns sämre av andra cyklister som är i "tävlingsmode".

Enklaste sättet att få svar är väl att fråga efter motivering av tävlingsledningen. Tror du får bättre svar av dom än av oss 😉

De vill inte ha fler klasser under sitt lopp?

Petter som jag förstått det har du varit i kontakt med två lopp, Helsingborg och Sövde.
Det ena ett motionslopp där de godkände liggcykel det andra ett tävlingslopp med motionsklass där de inte godkände liggcykel.

Kolla med fler motionslopp. Där gör ju a

"När det gäller tävlingslopp med motionsklass kan man ju fundera varför man har motionsklass och hur det är upplagt"

För att få tävla i tävlingsklass behövs en triathlonlicens och klubbtillhörighet. (i licens ingår bl.a försäkring) För att även andra ska

borttaget. skrevs före de två sista inläggen som i princip svarar på det jag skrev.

Edit: Tillägg - att motionsklassen huvudsakligen kan ses som rekryteringsgrupp för tävlingsgrupper har jag inte tänkt på. Då har förstås inte arrangören någon större anle