Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 22:41Ja just det Christer - jag prioriterar att sitta still, helt enkelt 🙂
Mikaels inlägg tolkar jag som en ironisering över mitt påstående "jag har talang". Det är just löpning jag tror jag har talang för. Jag har ju sprungit några gånger i mitt liv, så ja
Ja just det Christer - jag prioriterar att sitta still, helt enkelt 🙂
Mikaels inlägg tolkar jag som en ironisering över mitt påstående "jag har talang". Det är just löpning jag tror jag har talang för. Jag har ju sprungit några gånger i mitt liv, så ja
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2011, 22:45Jag tror du förstår vad jag menar - du skrev det ju själv - du är lat. Det är nog inte en bra egenskap hos en löpare!
Jag tror du förstår vad jag menar - du skrev det ju själv - du är lat. Det är nog inte en bra egenskap hos en löpare!
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 22:50Nä Lena, jag hade tänkt skriva ett sådant där inlägg tidigare och kanske följa upp med lite utvikningar om fler dolda talanger.
Ska jag vara allvarlig (jag gör ett allvarligt försök) så tror jag att man inte föds med talang för löpning så samma sätt som
Nä Lena, jag hade tänkt skriva ett sådant där inlägg tidigare och kanske följa upp med lite utvikningar om fler dolda talanger.
Ska jag vara allvarlig (jag gör ett allvarligt försök) så tror jag att man inte föds med talang för löpning så samma sätt som
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 00:23Ledsen Mikael. Här i England har jag träffat flera hästpoloproffs och ingen har varit välbetald. Tyvärr verkar de vara mer stalldrängar åt den överklass som bankrollar hela operationen.
Ledsen Mikael. Här i England har jag träffat flera hästpoloproffs och ingen har varit välbetald. Tyvärr verkar de vara mer stalldrängar åt den överklass som bankrollar hela operationen.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 10:07Det är väl iofs en viss skillnad på musikalisk talang och absolut gehör.
Det är väl iofs en viss skillnad på musikalisk talang och absolut gehör.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 10:30Jag är helt övertygad om människor inte föds som tomma lådor som föräldrarna bara kan fylla med vad som helst. Personligheten och framtida förutsättningar finns där redan dag 1. Det är därför man bemöter olika barn olika! Man speglar barnet helt enkelt. D
Jag är helt övertygad om människor inte föds som tomma lådor som föräldrarna bara kan fylla med vad som helst. Personligheten och framtida förutsättningar finns där redan dag 1. Det är därför man bemöter olika barn olika! Man speglar barnet helt enkelt. D
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 10:39Varför skulle vi människor vara annorlunda än djur? Vi avlar fram hästar för att de ska vara snabba (ha talang för löpning) och det är skillnad på olika hästar pga härstamning.
Givetvis fungerar det på samma sätt för djuret människan. Vi har olika talang
Varför skulle vi människor vara annorlunda än djur? Vi avlar fram hästar för att de ska vara snabba (ha talang för löpning) och det är skillnad på olika hästar pga härstamning.
Givetvis fungerar det på samma sätt för djuret människan. Vi har olika talang
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 10:56Jag kan ställa upp, jag har nog talang för löpning... 😀
Jag kan ställa upp, jag har nog talang för löpning... 😀
Quote from Elias Engqvist on 14 January 2011, 10:58Jovisst, men vad är (medfödd) talang och vad kommer från miljön?
(Detta kan bli en lååång tråd 🙂 )
Jovisst, men vad är (medfödd) talang och vad kommer från miljön?
(Detta kan bli en lååång tråd 🙂 )
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 11:55Vad som är medfödd talang eller kommer från miljön är nog svårt att klart definiera.
Men den medfödda talangen skulle då vara den skillnad som finns i prestation hos två individer efter exakt lika träning, uppväxt, föda osv... men eftersom vi inte är la
Vad som är medfödd talang eller kommer från miljön är nog svårt att klart definiera.
Men den medfödda talangen skulle då vara den skillnad som finns i prestation hos två individer efter exakt lika träning, uppväxt, föda osv... men eftersom vi inte är la