Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 16:42Tur att mina ringfingrar är längre än pekfingrarna och knappt en fingernagel kortare än långfingret :D.
Haha men det lät lite underligt att det skulle hänga ihop med prestationsförmågan, men jag har ingen aning så :P!
Tur att mina ringfingrar är längre än pekfingrarna och knappt en fingernagel kortare än långfingret :D.
Haha men det lät lite underligt att det skulle hänga ihop med prestationsförmågan, men jag har ingen aning så :P!
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 16:46Det är väl ingen som vet. Det tycks kunna finnas en statistisk korrelation mellan ringfingrets relativa längd i förhållande till pekfingret och testosteron. Varför har man nog ingen aning om.
Det är väl ingen som vet. Det tycks kunna finnas en statistisk korrelation mellan ringfingrets relativa längd i förhållande till pekfingret och testosteron. Varför har man nog ingen aning om.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 16:51Men som vi alla vet (eller borde veta):
"Correlation does not imply causality"
http://xkcd.com/552/
Men som vi alla vet (eller borde veta):
"Correlation does not imply causality"
http://xkcd.com/552/
Quote from Inger Gustås on 12 January 2011, 16:56Om vi bortser från talang för löpning en stund och mer fokuserar på begreppet talang så gjordes ett spännande experiment för några år sedan nu. Det fanns en enorm hemsida kring detta med fakta och information som tyvärr är borttagen nu. I korta drag gick
Om vi bortser från talang för löpning en stund och mer fokuserar på begreppet talang så gjordes ett spännande experiment för några år sedan nu. Det fanns en enorm hemsida kring detta med fakta och information som tyvärr är borttagen nu. I korta drag gick
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 17:071. Hög grundkapacitet (både naturligt hög syreupptagningsförmåga o en bra arbetsekonomi)
2. Väldigt bra svar på träning (=ganska lite träning ger effekter som de flesta andra får slita dubbelt så hårt för att uppnå)
3. God förmåga att snabbt återhämta s
1. Hög grundkapacitet (både naturligt hög syreupptagningsförmåga o en bra arbetsekonomi)
2. Väldigt bra svar på träning (=ganska lite träning ger effekter som de flesta andra får slita dubbelt så hårt för att uppnå)
3. God förmåga att snabbt återhämta s
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 17:15Matematik är liksom löpning också mycket övning.
Matematik är liksom löpning också mycket övning.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 17:19Att komma långt på lite träning, betyder det att man kommer väldigt långt på mycket träning?
Det första är ju hur man värderar talanger i ungdomsåren, men är det bra egentligen? För hur vet man hur personen ifråga reagerar på mycket träning (kanske konst
Att komma långt på lite träning, betyder det att man kommer väldigt långt på mycket träning?
Det första är ju hur man värderar talanger i ungdomsåren, men är det bra egentligen? För hur vet man hur personen ifråga reagerar på mycket träning (kanske konst
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 17:38Man kanske kan anta att folk inte reagerar lika på samma träning heller? Att en person kanske bör köra mindre intensivt under längre tid än en annan, att någon behöver bättre sin teknik, medan andra "helt enkelt" ska bygga styrka. & att den som utvecklas
Man kanske kan anta att folk inte reagerar lika på samma träning heller? Att en person kanske bör köra mindre intensivt under längre tid än en annan, att någon behöver bättre sin teknik, medan andra "helt enkelt" ska bygga styrka. & att den som utvecklas
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 18:02Jag har inte läst igenom allting här så nån annan kanske har skrivit samma sak men talang för mig är förmågan att få ut så mycket som möjligt av den mängd träning du lägger ner. Kroppens förmåga att ta till sig träningen helt enkelt.
Jag har inte läst igenom allting här så nån annan kanske har skrivit samma sak men talang för mig är förmågan att få ut så mycket som möjligt av den mängd träning du lägger ner. Kroppens förmåga att ta till sig träningen helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 18:45Är talang för löpning endast längre distanser? För mig är det minst lika mycket talang om man är snabb över 60/100 meter?
Är talang för löpning endast längre distanser? För mig är det minst lika mycket talang om man är snabb över 60/100 meter?