Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kroppen är en fiffig manick som det oftast lönar sig att lyssna på. 🙂

Sylvia och andra som ej gör vad som tycks vara så jättebäst.

Om vi sprang och vi fortfarande springer och är nöjda så kan vi nog ta detta med att ersätta allt vi förlorat på nolltid med knusende ro.

Det ordnar sig förr eller senare som Sylvia påpekar.

Syliva, det gör nästan ont i kroppen när jag hör att du ratat en fin hotellfrukost! 🙂

Jag har inga problem att äta efter ansträngning, möjligen att jag hade svårt att äta efter 10-mila förra året, men 2.45 ute i skogen samt målgång vid 4-tiden på natte

Äter inte gärna jättemycket direkt efter löpning. Jag tror att det är något med att det har skumpat omkring en del. Det kan också ha något att göra med hur mycket man har tagit ut sig.

Efter knappt tre timmars cykling idag utan någon mat innan, men utan

Sylvia, jag tror rätt många har problem att käka efter riktigt långa pass, som ett 6h. Jag har nästan aldrig med mig energi ut på långpass och det får jag betala för efteråt. T ex kan jag känna mig mätt, må lite illa mm om jag ligger back energimässigt. K

Förlåt, det är nog jag som stulit all er aptit 🙂

"Först snabba kolhydrater: druvsocker, frukt, söta flingor, godis senare efter dusch etc en starköl och lite middag."

Frukt är väl ändå inte direkt snabba kolhydrater. Fruktos som finns i frukt har ett

Många frukter har lika mycket glukos och sackaros som fruktos. Speciellt banan och apelsin men många andra också.

http://www.paulun.se/gi_tabeller.aspx

Ja jag slutade väl med långpass för ett antal år sedan så det får väl bli efter marathonlopp då.
Öl,öl och åter öl....tills jag blir riktigt hungrig å då är det gärna något med pommes alt potatis i ugn. Fet sås ska det vara till.....ehe...
Efter Stockholm

Mjölk är den perfekta sportdrycken. Den innehåller kolhydrater som fyller på glykogendepåerna. Där finns högvärdigt protein för att reparerare muskler och andra vävnader. Jag har själv tillgång till mjölkpulver och lite annat smått och gott så jag blandar