Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När jag var liten drack jag komjölk.
Ibland snodde jag av grädden som steg till toppen.
Gillade inte min mamma.

Hon gjorde också fantastiskt god "filibunke" med ett tjockt toppskinn av grädde, såvida inte jag var där innan de var klara och skrapade av t

Ett inte alltför ovanligt upptåg var ju att smita ut och skumma av lite grädde i mjölkflaskan (30-litersflaskan alltså) då den stod på kylning efter kvällsmjölkningen! Mums!

Tips: Ta med dig nåt kanske?

Brukar ta med en gel eller en liten bar och knaprar en för varje timme på långpassen. Så då är man inte helt tom i magen när man kommer hem och löpningen blir jämnare. : )

Att bara proppa i sig efter bara några timmar låter

jag brukar ta en kopp kaffe & banan innan ett långtpass sen en eller två gel med mig ( beroende) på tilltänkt pass, igår blev det 2 gel för 28km. Sen väl hem, några paranötter, en stund senare blev det försenad lunch...
hunger kickade in bara efter flera

På den tiden jag tränade långa pass så drog jag ibland i
mig en hel grillad special ( hederligt mos givetvis ) 10 minuter eller så före. Jobb slut 18:00 gruppen iväg 18:15 3 km bort.
Startade så lugnt/fort det gick.
En kvart, 20 minuter så var jag OK.

OK varit ute på långpass, när jag egentligen skulle äta lunch ... tillbaka igen, kolsyrat vatten, resterna av en gainomaxkopia blandad med mer mjölk, proviva aktiv, mer vatten och två baconlindade kycklingben och lite ris blandat med masjkorn och stjälkse

om jag springer långa sträckor (12 kmm, vilket är det längsta jag sprungit)

så tycker jag att det är jätte gott med iskallt vatten och en frukt eller flera frukter, det vill säga om jag inte planerat att äta typ lunch eller middag när jag kommer in ..

Vanlig mat. Springer jag pass över 25-30 km tar eventuellt banan direkt efteråt + mjölk. Vid lättare pass klarar jag mig med bara vatten.
Sen har jag lyxen att oftast bli serverad lagad mat precis när jag kommer hem från mina långpass; ofta fisk, potatis,

Mixar mjölk, vatten, proteinpulver, banan och lite kruskakli. Gott och energirikt.

Direkt efter ett normalt långpass brukar jag kunna få i mig en halv liter O´Boy och vatten. Mat brukar det bli inom timmen eller två. Hungrig? Nä, inte det minsta.

Efter riktigt långa löpningar (marathon och däröver) har jag märkt att jag öht inte kan få