Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Och bakgrunden till öl-beteckningarna?

Att III ser ut som ett staket? Eller? Och nödraket?

Jag rör mig på helt obekant territorium här, känner jag.

Till am. pannkakor: Gärna smör och socker på och bacon till. Har aldrig riktigt gillat lönnsirap.

Korrekt III ser ut som ett staket

Nödraket användes då man fick slut staket-öl och var tvungen improvisera (läs handla öl på ICA/Konsum andra dagen på en festival eller liknande), fanns även hårda kriterier för hur/när ammunitionsutjämning skulle ske.

Man lär sig något nytt varje dag. 🙂

Gröt kan jag känna igen, speciellt risgrynsgröt.

Sällan lönnsirapen är gjord på lönn. Den äkta är så dyr så den undviker jag att köpa, då färska bär och annat är mycket billigare och godare.

Jag har (haft) lite kontakter i Kanada och då vid ett par tillfällen fått såna här: http://www.mapleorchardfarms.com/maple-syrup/12.htm

Otroligt gott, o mycket godare än dom där sockerblandningarna som kallas pannkakssirap!

Apelsinjucie med kolsyrat mineralvatten som "groggvirke"!

Jag dricker aldrig apelsinjuice annars, men jag kan bli nästan sinnesjuk av längtan efter apelsinjuice efter ett långt (eller bara allmänt grisjobbigt) pass i varmt väder.

Sedan, när jag druckit

Jag är som Anders -jag mölar i mig allt jag kan hitta och som kan intas på direkten. Kakor, godis, läsk försvinner inom 5min. Sedan går jag över på att leta efter salta jornötter. Hittar jag inte det vräker jag i mig barnens salta pinnar. Sedan duschar ja

Ah, Jenny, det är terror att springa förbi pågens när det luktar kanelbullar och man är i slutet av ett långpass, har lite energi och mycket hemlängtan. I en perfekt värld är då min fru synsk och har bakat hemmavid så jag kan trycka i mig en hel plåt på 1