Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Spåris: Alternativt ställer om man KaMeWa-propellrarna eller ropar back i maskin. Då har man nog stannat på ett gäng kilometer... 😉

Edit: Förlåt, jag menade ju så klart nautiska mil... My bad! (#):D

mats, har du vår i håret och vatten i knäna?! *dagens fniss* 🙂

Nu j*vlar är det fredag! :D(t+) Helt sjukt vad jag har saknat "riktiga" fredagar efter en veckas jobb, men nu är den här igen. 😀 Och hur jag firar det?

"Efter ett glas vin blir du yster som en gasell. Efter två glas sprallig som en zebra. Vid det tredj

I brist på andra hål att borra, borrar jag upp ett hål i framgaffeln så den nya frambromsen passar. Tar sin tid att borra igenom 8 mm gammalt stål. Som alltid när jag mekar, är Mr Grants med.

😀

Höj ljudet och yyyyyyla med!!

Jag har precis ätit en påse dis och mår illa (#) Jäkla ointelligent om jag får säga det själv! När det släpper ska jag fan i mig ta o dansa en tan här hemma o fira att illamåendet har gått över, sen blir det en Ed om att alldrig mer äta en stor påse dis,

Har shoppt lite och avslutade shoppingen med ett par glas öl på nya Dubliner.

Köpte den dyraste borren de hade som var för stål. Efter 1 timme och 2 mm är den slut. Bara 1 mm kvar...

Det är kvalitet i gamla Crescent stålramar från 70-talet, men fan inte kvalitet på stålborr från 2000-talet!

Utvecklingen går ju fanimej bakåt. Rena

Borra stål är en konst har jag fått lära mig av mer händiga kamrater.
Det ska vara väldigt långsamt varvtal, man får absolut inte trycka på och man ska gärna spruta på lite olja imellanåt som kylning så inget blir varmt och härdar. Det låter på din beskr

Ja, Bruse du är ju rätt stark så han har nog rätt 😉

Och industrin är ju så nu... Förr tillverkades saker för att användas länge, så de skulle hålla. Nu ska man mest tjäna snabba pengar och satsar inte på samma kvalitet. Slit och släng.