Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Now we talking...
That´s a romantic dinner. (H:)

Suck, killar och romantik. Tror ni det räcker med lite frystorkad mat lagat på ett trangia?

Det måste *självklart* även ske till det romantiska fladdrandet av två pannlampor, och med vältajmade värmebehov. (H:)

Trangia suger. Det finns många bättre alternativ.

Min MSR XGK imponerar nog på de flesta tjejer. Rena skärbrännaren.

Allt behöver ju inte gå så fort...

Jag letade 10 sidor in på google bildsök utan att hitta en vettig bild på den riggad och klar. Det såg ut som att man kunde ställa grytorna rakt på brännaren, och att den då skulle vara kompaktare än varianten där man har gasbrännare och trangiaskal?

Ja

Mia, pratar du om MSR XGK? Så gott som varenda bild på Google Images visar den riggad och klar.
Tillverkarens webbsida: http://www.msrgear.com/stoves/xgkex.asp (riggad och klar)

Jag letade efter en bild med grytor, för att se om man ställde dem på brännaren och inte använde en separat "stomme" som trangian. Den enda bild med grytor jag hittade hade någon slags foliekonstruktion runt sig, men det såg ut som ett hemmabygge. Tack fö

Kokkärlen ställs direkt på brännaren...egentligen på armarna ovanför brännaren.
Foliekonstruktionen ingår och används för att öka prestandan särskilt då det blåser, men kan vara smart för att spara bränsle. Det ingår även en folieplatta att ställa brännar

Fredag igen, lämnat dottern och nu återstår bara resten av kvällen, suck...
Allsvensk hockey eller idol, pest eller kolera?
Näe det får nog bli till att ladda hem en film..... och lite vin.
Hoppades nästan på lite barhäng eller åtminstånde någon att tjö