Quote from Funbeat user on 28 August 2011, 21:42Jag brukar också träna i icebreaker ibland och de är faktiskt riktigt behagliga när det är varmt också.
Jag brukar också träna i icebreaker ibland och de är faktiskt riktigt behagliga när det är varmt också.
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 18:06Vad man gör med stinkande träningskläder? Man ser till att ha på sig dem på innebandysessionerna (eller liknande) och är en riktig ärkeröv som parkerar framför motståndarmålet där man sprider diverse dofter av välbehag till de som vill tampas.
Vad man gör med stinkande träningskläder? Man ser till att ha på sig dem på innebandysessionerna (eller liknande) och är en riktig ärkeröv som parkerar framför motståndarmålet där man sprider diverse dofter av välbehag till de som vill tampas.
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 12:20Någon tipsade om att tvätta i 60 grader.
Så nu har jag testat att tvätta kläderna i 60 grader, fast en del av dom är märkta 40 grader. Och det blir stor skillnad.
Det intressanta är om färgerna kommer att blekas? Men jag kör i 60 grader till jag märker
Någon tipsade om att tvätta i 60 grader.
Så nu har jag testat att tvätta kläderna i 60 grader, fast en del av dom är märkta 40 grader. Och det blir stor skillnad.
Det intressanta är om färgerna kommer att blekas? Men jag kör i 60 grader till jag märker
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 12:40Exakt hur gö rni som tvättar med ättika? Häller ni ättika bland tvättmedlet eller skvätter ni lite ättika bland kläderna?
Exakt hur gö rni som tvättar med ättika? Häller ni ättika bland tvättmedlet eller skvätter ni lite ättika bland kläderna?
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 12:53Jag har provat "båda" varianterna...
1. Lägga kläderna i en hink vatten + tillsätta ättika. Låta kläderna ligga nån timma + efterföljande tvätt.
2. Hälla ättika i tvättmaskinen.Tyvärr funkar ingen av dessa metoder mer än något enstaka träningspass, iaf
Jag har provat "båda" varianterna...
1. Lägga kläderna i en hink vatten + tillsätta ättika. Låta kläderna ligga nån timma + efterföljande tvätt.
2. Hälla ättika i tvättmaskinen.
Tyvärr funkar ingen av dessa metoder mer än något enstaka träningspass, iaf
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 12:57Jag hittade ett speciellt program som hette "Sport Intensiv" på min tvättmaskin som verkar hjälpa lite mer än ordinarie program. Det programmet går iofs bara att köra i max 40 grader.
Jag hittade ett speciellt program som hette "Sport Intensiv" på min tvättmaskin som verkar hjälpa lite mer än ordinarie program. Det programmet går iofs bara att köra i max 40 grader.
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 13:13Jag har rpovat lite olika varianter med ättikan:
1. Hälla en skvätt i sköljmedelsfacket.
2. Hälla en skvätt ovanpå tvättmedlet i tvättmedelsfacket.
3. Hälla i en sån där plastgrej som man kan ha flytande tvättmedel i och lägga den inne i maskinen.
Ju
Jag har rpovat lite olika varianter med ättikan:
1. Hälla en skvätt i sköljmedelsfacket.
2. Hälla en skvätt ovanpå tvättmedlet i tvättmedelsfacket.
3. Hälla i en sån där plastgrej som man kan ha flytande tvättmedel i och lägga den inne i maskinen.
Ju
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 13:17Jag gjorde ett experiment med en tröja, la den i varmt vatten i handfatet och slog på en generös skvätt ättika. lät ligga ganska länge, och körde den därefter i maskin som vanligt.
Den luktar fortfarande svagt av ättika. Jag måste gjort något fel eller t
Jag gjorde ett experiment med en tröja, la den i varmt vatten i handfatet och slog på en generös skvätt ättika. lät ligga ganska länge, och körde den därefter i maskin som vanligt.
Den luktar fortfarande svagt av ättika. Jag måste gjort något fel eller t
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 18:06Jag häller ättikan i sköljmedelsfacket. Ungefär motsvarande mängd som jag annars skulle tagit sköljmedel. Tvättar alltid mina träningskläder separat från övrig tvätt (för annan tvätt VILL jag ju ha sköljmedel till).
Jag häller ättikan i sköljmedelsfacket. Ungefär motsvarande mängd som jag annars skulle tagit sköljmedel. Tvättar alltid mina träningskläder separat från övrig tvätt (för annan tvätt VILL jag ju ha sköljmedel till).
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 09:17Jag slänger i en kork ättika (perstorp/falu-ättika, 24%) i sköljmedelsfacket, tycker lukten dunstar bort. Sköljmedel använder jag iaf aldrig, och t ex siden ska man också ha ättika på (bevara glans och färg), så det är inget problem, ofta är det ju andra
Jag slänger i en kork ättika (perstorp/falu-ättika, 24%) i sköljmedelsfacket, tycker lukten dunstar bort. Sköljmedel använder jag iaf aldrig, och t ex siden ska man också ha ättika på (bevara glans och färg), så det är inget problem, ofta är det ju andra