Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Såg härom dan att det fanns på Team Sportia att köpa följande: (vilken uppbyggnad..), kulor att stoppa i skorna. Fanns i olika dofter. Typ drygt en femtiolapp per par kulor. Är väl perfekt för kattpissosande skor. Men bättre är väl att dra dem i tvättmask

Att maskintvätta skor gör underverk för lukten.

Ibland har man inget val (#)

För dem som absolut inte vill tvätta sina skor i maskin, kan jag vidarebefordra ett tips jag fick en gång: Kör dem i microvågsugnen!

Körde för någon månad sedan 2 par Asics DS Trainers, 1 par Saucony Mirage och 1 par Karhu (vad de nu heter) i tvättmaskinen på 40 grader med låg centrifug. Dvs alla mina distansskor. Som nya efteråt:)
Ja bortsett från slitaget som var innan förstås;)

Klart att det går att köra skorna i maskin så länge man gör det någorlunda skonsamt. Annars hade man ju inte kunnat använda skorna om det var varmt ute eller regnade.

Mina skor är rätt så nötta hade det varit nya hade jag inte stoppat dem i tvätt maskin.

Tröjor tillverkade i ull t.ex. Icebreaker luktar inte skunk. Har "hårdtestat" hur bra det funkar med ulltröjor. Efter ett träningspass så fick tröjan lufttorka för att sedan användas vid nästa träningspass igen UTAN tvätt. Detta upprepades 10 gånger och t

Problemet är att ulltröjor tenderar att bli för varma på våren, sommaren och hösten.

För varmt vet jag inte. Förra året var jag i New York under värsta värmeböljan. Knallade omkring i NYC med en Icebraker T-shirt och då var det 38 grader.
Jag giller inte värme men kände mig riktigt sval.