Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har en tröja av bambu som dels leder bort svett extremt bra och dels inte luktar äckligt. Behöver i princip aldrig tvätta den. Briljant!

Jag brukar variera mellan olika sorters tvättmedel varje gång jag köper samt använda sköljmedel.
Läste någon gång att olika tvättmedel löser upp olika smuts olika bra så kör man alltid samma tvättmedel så kan det bli kvar skit i kläderna. Men tar man ett

Funktionskläder ska ej tvättas med skäöljmedel. Det tar bort delar av funktionen och gör att dem luktar mer!

Jag sysslar mycket med dans (bugg/fox) ute socialt och där är illaluktande funktionströjor ett mindre trevligt fenomen. Jag har haft liknande diskussion på ett dansforum och där var det en kille som har provat att tvätta sina tröjor med lite maskindiskmed

har inga problem med stinktröjor, använder dem oftast 2-3ggr innan tvätt, vädrar ute mellan varven.. och så 60gr maskintvätt. eller så stinker jag utan att veta om det? 🙂

Halvtäpp näsa löser de flesta problem (t+)

Ättikstvätt är verkligen grejen. Även för att ta bort andra dofter också. Vi hade tidigare problem med röklukt från grannen. Den försvann då vi hade ett glas med ättika o ch vatten bredvid luftventilen. Hundlukt i bilar - samma grej.
Stinkande kläder: 1,

Tja allt mitt luktar väl svett....å det skiter jag i..! Har kanske till en del att göra med att jag tränar i dessa kläderna...vad vet jag..????

Det är väl klart de märker tröjorna med 40 grader så att många slänger sina stinkande tröjor och köper nya...

Jag tvättade en Craft med stor reflekterande Craft-logga på bröstet i 60 grader, då började loggan flagna... Typ sådan man kan köpa två för 300

Precis som fredagsgroggen50/50!