Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Shaggy: haha, dags för test av båda recepten. Det enda som saknas är ättika tror jag. Ska försöka blanda rätt vätska på rätt ställe 🙂

Haha,ja du,en grogg på ättika är nog inget att rekommendera!

Mina gympadojjor har blivit pest efter sista turen i sunkmark . Kan jag handtvätta dem i ättika med hälften vatten. I maskin vågar jag inte köra dem då ramlar de nog isär. Skulle köpa nya vill ha gårtex det var inte mycket inkommit ännu.

Tröjor med nån form av resårfunktion lär inte tåla så värst höga tvättemperaturer. Jag kan ju bara se på alla kalsonger som jag tvättat i 60°C. Efter 4-5 tvättar är resåren på dem så sladdrig att de hamnar i andrasorteringen ("nödkalsonger" när jag inte h

Ingela, jag kör min skor i maskin ibland på 30 grader. Det funkar utmärkt.De blir ju både blöta och över 30 grader varma ändå ibland. Däremot tror jag att du ska vara försiktig med att torka skorna på hög värme i torktumlare eller torkskåp. Gore-Tex i lö

Om resåren i kalsongerna blir "sladdriga" efter att ha tvättats i 60°, rekommenderar jag verkligen att köpa bättre kalsonger i stället. Precis som diskussionen påpekar blir de inte rena i lägre än 60°, allting försvinner inte.

Ok i maskinen med dem.
Gortex vill jag ha för jag tycker det är så trist att bli våt bara för det är dagg i gräset. Går ju an nu när det är varmt men det dröjer ju inte så länge innan det blir kallare.
Tänkte försöka hålla igång löpningen i vinter och köp

Det finns iofs mellanting som står emot hyfsat utan att för den skull vara täta om skon blir blöt, man behöver inte ha mesh. Jag är lite skeptisk till att Goretex är värt pengarna i löparskor, men jag är iofs också skeptisk till att det är så olämpligt so

Man skall/får inte använda sköljmedel när man tvättar kläder i funktionsmaterial.
Funktionsmaterialet är behandlat för att behålla textilfibrerna samlade så att transport av fukt mm fungerar, är avstötande helt enkelt.

Sköljmedel har just uppgiften att

Ingela....låt dom bara stå å torka så blir det bästa resultatet.
Tvätta skor...ALDRIG....på sin höjd borta av det värsta gägglet.....Maskintvätta skor....nu svimmar jag....hjääääälllppp...?!