Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:08Så.... istället för att säga att man fick ont av pronationstöd så tycker jag att man ska säga att man fick ont för man hade fel sko.
Så.... istället för att säga att man fick ont av pronationstöd så tycker jag att man ska säga att man fick ont för man hade fel sko.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:13Om man nu ska svara på frågan om det är farligt med för lite pronationsstöd skulle jag svara: Det beror på hur du springer och hur dina fötter ser ut och vad du har för träningsbakgrund och hur mycket du springer mm.
Men oftast är det bättre att ha för l
Om man nu ska svara på frågan om det är farligt med för lite pronationsstöd skulle jag svara: Det beror på hur du springer och hur dina fötter ser ut och vad du har för träningsbakgrund och hur mycket du springer mm.
Men oftast är det bättre att ha för l
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:14Monolog!
Monolog!
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 22:12Visserligen en monolog, men en monolog med många rätt IMHO.
För lite pronationsstöd går att kompensera för med rätt typ av träning.
Visserligen en monolog, men en monolog med många rätt IMHO.
För lite pronationsstöd går att kompensera för med rätt typ av träning.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 23:34Bjarne, jag instämmer.
Bjarne, jag instämmer.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 23:47Jo, men påståendet "En del löpare måste ha pronationstöd för att inte bli skadade." är kanske inte sant. Det finns i alla fall inga vetenskapliga undersökningar som visar att pronationsskydd hjälper mot skador.
Det är bestickande att det inte gör det. Fö
Jo, men påståendet "En del löpare måste ha pronationstöd för att inte bli skadade." är kanske inte sant. Det finns i alla fall inga vetenskapliga undersökningar som visar att pronationsskydd hjälper mot skador.
Det är bestickande att det inte gör det. Fö
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 09:58Jag ser pronationsstöd, stabilt uppbyggda skor & mycket & bra stötdämpning som viktiga hjälpmedel som kan hjälpa de som behöver såna hjälpmedel. Men jag börjar liksom många andra här bli mer & mer skeptisk till att alla dessa hjälpmedel verkar vara nån so
Jag ser pronationsstöd, stabilt uppbyggda skor & mycket & bra stötdämpning som viktiga hjälpmedel som kan hjälpa de som behöver såna hjälpmedel. Men jag börjar liksom många andra här bli mer & mer skeptisk till att alla dessa hjälpmedel verkar vara nån so
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 22:45Många som inte kör någon form av tuffare styrketräning som komplement till löpningen behöver kompensera med pronationstöd. Ett resultat, enligt min mening, av att vi går för mycket i stabila skor på stabilt underlag och därmed försvagar kroppens egen stab
Många som inte kör någon form av tuffare styrketräning som komplement till löpningen behöver kompensera med pronationstöd. Ett resultat, enligt min mening, av att vi går för mycket i stabila skor på stabilt underlag och därmed försvagar kroppens egen stab
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 07:18I senaste numret av Runners har de en ganska bra artikel som handlar just om det vi diskuterar här.
I senaste numret av Runners har de en ganska bra artikel som handlar just om det vi diskuterar här.
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 22:54"Jo, men påståendet "En del löpare måste ha pronationstöd för att inte bli skadade." är kanske inte sant. Det finns i alla fall inga vetenskapliga undersökningar som visar att pronationsskydd hjälper mot skador."
@barfota: Det finns vad jag vet inga vete
"Jo, men påståendet "En del löpare måste ha pronationstöd för att inte bli skadade." är kanske inte sant. Det finns i alla fall inga vetenskapliga undersökningar som visar att pronationsskydd hjälper mot skador."
@barfota: Det finns vad jag vet inga vete