Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 18:08Visst är det så, det är också vanligare att folk risar än rosar.
Visst är det så, det är också vanligare att folk risar än rosar.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 19:17Christer, med "det" syftade jag på sambandet mellan löpteknik och behovet av pronationsstöd. Jag har inte hört talas om att personalen på löpskobutikerna utbildas om det, men jag medger att det var en väl svepande formulering 😉
Christer, med "det" syftade jag på sambandet mellan löpteknik och behovet av pronationsstöd. Jag har inte hört talas om att personalen på löpskobutikerna utbildas om det, men jag medger att det var en väl svepande formulering 😉
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 19:56Jag sprang på band & blev filmad av en riktig ortoped som gästspelar en gång per månad i en lokal butik. Han satte bandet på för låg fart vilket sänkte mitt steg. Insåg fartmissen först i efterhand.
Så även med de bästa kunskaper så är det nog väldigt sv
Jag sprang på band & blev filmad av en riktig ortoped som gästspelar en gång per månad i en lokal butik. Han satte bandet på för låg fart vilket sänkte mitt steg. Insåg fartmissen först i efterhand.
Så även med de bästa kunskaper så är det nog väldigt sv
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:32Jag tror inte ortopeder har någon utbildning i löpteknik.
Det är helt klart mycket som kan gå fel när man köper skor, det är viktigt att man själv är delaktig. Som att tala om att tempot känns onaturligt
Jag tror inte ortopeder har någon utbildning i löpteknik.
Det är helt klart mycket som kan gå fel när man köper skor, det är viktigt att man själv är delaktig. Som att tala om att tempot känns onaturligt
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 20:35Jag testade skor på ett löpband på Löplabbet i Gbg. Jag landar på framfoten eller mitten på foten (lite beroende på situationen) men fick rådet att jag borde landa landa på hälen.
Då gick jag till Löp- och skokliniken. De sa att det är bra att jag landar
Jag testade skor på ett löpband på Löplabbet i Gbg. Jag landar på framfoten eller mitten på foten (lite beroende på situationen) men fick rådet att jag borde landa landa på hälen.
Då gick jag till Löp- och skokliniken. De sa att det är bra att jag landar
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 21:39Då finns det butiker som har koll.
Då finns det butiker som har koll.
Quote from Elias Engqvist on 10 May 2010, 13:22Nu är vi där igen. Det är INTE butiken som har fel eller butiken som har koll. Det är den enskilde expiditen. Det skiljer naturligtvis mellan de olika personerna!
Nu är vi där igen. Det är INTE butiken som har fel eller butiken som har koll. Det är den enskilde expiditen. Det skiljer naturligtvis mellan de olika personerna!
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 13:29Om en butikskedja har många okunniga säljare så drar i alla fall jag alla butikskedjan och säljarna där över samma kam. Det står jag för! Butikskedjan har då uppenbarligen inte brytt sig om internutbildningen av sin personal och det är enstaka säljare som
Om en butikskedja har många okunniga säljare så drar i alla fall jag alla butikskedjan och säljarna där över samma kam. Det står jag för! Butikskedjan har då uppenbarligen inte brytt sig om internutbildningen av sin personal och det är enstaka säljare som
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 22:51Jag har också samma erfarenhet som Per Johansson av pronationsskor. Tidigare körde jag med pronationsskor och fick trassel med knän. Numera kör jag med neutrala löparskor o får aldrig problem med knäna.
Jag har också samma erfarenhet som Per Johansson av pronationsskor. Tidigare körde jag med pronationsskor och fick trassel med knän. Numera kör jag med neutrala löparskor o får aldrig problem med knäna.
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 21:06Om man inte behöver pronationsstöd så kan det innebära att man drar på sig skador, men man kan inte säga att alla får skador av pronationsstöd.
En del löpare måste ha pronationstöd för att inte bli skadade.Det är inte pronationstödet som är problemet, d
Om man inte behöver pronationsstöd så kan det innebära att man drar på sig skador, men man kan inte säga att alla får skador av pronationsstöd.
En del löpare måste ha pronationstöd för att inte bli skadade.
Det är inte pronationstödet som är problemet, d