Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Till trådskaparen: Du får helt enkelt prova dig fram och se vad som passar dig bäst. Enligt nån "expert" på Löplabbet pronerade jag kraftigt på vänsterfoten, men allt som dessa uppbyggda skor gjorde för mig var att ge mig hälseneproblem. Med trial-and-err

Bjarne, det verkar som om du tillskriver mig åsikter som kanske andra har framfört men inte jag.

Snarare än att dra alla över samma kam, så har jag här berömt Erik för att han nyanserar diskussionen, och jag har betonat att det beror också på vilket löps

Klas:
På samma sätt som du säger att ingen i sportbutiker vet något om löpteknik kan man säga att pose teknik handlar om att springa på tå, eller?

Jag tycker också att det är en bra idè för nybörjare att ta korta steg, men att pose running är guds svar t

Om det är nåt råd man ska ge till nybörjare är det att springa avslappnat, inte att mixtra med steglängd eller stegfrekvens, sånt kommer av sig självt med ökad träning. Det ni som anser att man på ett konstgjort sätt ska byta teknik gör att ge falska förh

Bjarne, jag har inte sagt att ingen i sportbutiker vet något om löpteknik. Det var din tolkning. Och det tycker jag inte alls.

Och det är lika fel att säga att Pose handlar om att springa på tå.

Eftersom du frågar, här är en bild av ett barns löpsteg: h

Jag tror det går att hitta mer barn som INTE springer som Beckele, vuxna också för den delen. Vilket är då naturligt?
Att använda Världens bästa löpare som referens för motionärer är lika galet som att låta någon som ska ta körkort titta på rally filmer f

(t+) bandit!

Sorry Bjarne men jag har aldrig upplevt att Klas försöker pådyvla någon något. En av de mer ödmjuka här.

Det kan stämma att han inte gör. Men det är vanligt att Pose/barfota folk vill frälsa alla löpare likt en religiös sekt.

"Tyvärr har inte löpskobutikerna någon kunskap om det, utan de behandlar alla lika."

För det första kan inte löpskobutiker ha nån kunskap alls utan man måste tolka det som "Tyvärr har inte någon person som jobbar i löpskobutikerna någon kunskap om det,