Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:43Det jag tycker är mest änmärkningsvärt med denna lista är ju att norrmännen inte får fram fler duktiga långdistans löpare finns ju hur många som hellst som håller på med konditionsidrott där... har även känslan av att finnarna fortfarande har otroligt mån
Det jag tycker är mest änmärkningsvärt med denna lista är ju att norrmännen inte får fram fler duktiga långdistans löpare finns ju hur många som hellst som håller på med konditionsidrott där... har även känslan av att finnarna fortfarande har otroligt mån
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:46Kan Internet vara boven? 😉
Kan Internet vara boven? 😉
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:48Som parentes kan man nämna att kvaltiden till 10000 meter på OS 2008 var 27:50 för herrar. Så det var inte så många av 80-talslöparna som hade kvalat in heller 🙂
Som parentes kan man nämna att kvaltiden till 10000 meter på OS 2008 var 27:50 för herrar. Så det var inte så många av 80-talslöparna som hade kvalat in heller 🙂
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:52För mycket analys och för lite träning tror jag.
För mycket analys och för lite träning tror jag.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:53Anders: Är ju så att klassen på 10 000m blivit bättre och bättre med åren. Topp hundra inhåller tex inga tider ifrån 80 talet.... bara vi i norden som inte hängt med i utvecklingen 😀
Anders: Är ju så att klassen på 10 000m blivit bättre och bättre med åren. Topp hundra inhåller tex inga tider ifrån 80 talet.... bara vi i norden som inte hängt med i utvecklingen 😀
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:56Den svenska lösningen med bloddoping ligger bakom måååånga av tiderna.
Den svenska lösningen med bloddoping ligger bakom måååånga av tiderna.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 14:57Blodpudding var vanlig mat förr:-).
Blodpudding var vanlig mat förr:-).
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:01Citat Mustafa Mohamed "Jag springer 10-13 pass i veckan varav 3-4 pass är kvalité. Kvalitén består av intervaller, tröskel, fartlek, backpass och snabbdistans. Min mängd brukar ligga på 12-15mil med toppar på 16-18mil per vecka."
Han är helt klart i värl
Citat Mustafa Mohamed "Jag springer 10-13 pass i veckan varav 3-4 pass är kvalité. Kvalitén består av intervaller, tröskel, fartlek, backpass och snabbdistans. Min mängd brukar ligga på 12-15mil med toppar på 16-18mil per vecka."
Han är helt klart i värl
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:02Är det inte en del av talangen att kunna tåla träning?
Är det inte en del av talangen att kunna tåla träning?
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:04Nej, det handlar om att öka mängden med förstånd och inte skada sig på vägen. Träna klokt helt enkelt, hårt men klokt. Det har ingenting med talang att göra.
Nej, det handlar om att öka mängden med förstånd och inte skada sig på vägen. Träna klokt helt enkelt, hårt men klokt. Det har ingenting med talang att göra.