Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:06http://www.tflinks.com/articles/other/a008.shtml
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:11"Talang" är trots allt genetiska förutsättningar.
Att förstå sin egen kropp och träningen för densamma är trots allt inte något allmäntillstånd. Det är inte alla som kommer igenom det nålsögat.
"Talang" är trots allt genetiska förutsättningar.
Att förstå sin egen kropp och träningen för densamma är trots allt inte något allmäntillstånd. Det är inte alla som kommer igenom det nålsögat.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:14David har en poäng, att vissa har lättare än andra att tåla hård träning. Det förklarar däremot inte att standarden sjunkit - de är knappast färre som pallar hård träning i dag än för 30 års sedan.
David har en poäng, att vissa har lättare än andra att tåla hård träning. Det förklarar däremot inte att standarden sjunkit - de är knappast färre som pallar hård träning i dag än för 30 års sedan.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:1610.000 timmar snackas det om för att nå världsklass i alla möjliga sammanhang. Kanske krävs det samma mängd i löpning?
10.000 timmar snackas det om för att nå världsklass i alla möjliga sammanhang. Kanske krävs det samma mängd i löpning?
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:19Jo det är definitivt en talang att tåla mycket träning utan att gå sönder. Inte alla har samma förutsättningar på det området, precis som man inte har samma förutsättningar att nå en viss syreupptagningsförmåga. Visst, man behöver successiv uppbyggnad öve
Jo det är definitivt en talang att tåla mycket träning utan att gå sönder. Inte alla har samma förutsättningar på det området, precis som man inte har samma förutsättningar att nå en viss syreupptagningsförmåga. Visst, man behöver successiv uppbyggnad öve
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:24Skulle vara intressant att se hur många aktiva det finns inom olika konditionsidrotter i Sverige, på junior och seniornivå.
Jag skulle tro att längdåkning är nummer ett. Och att det finns många andra idrotter som ligger före långdistanslöpning, typ cykel
Skulle vara intressant att se hur många aktiva det finns inom olika konditionsidrotter i Sverige, på junior och seniornivå.
Jag skulle tro att längdåkning är nummer ett. Och att det finns många andra idrotter som ligger före långdistanslöpning, typ cykel
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:31Jag skulle kunna tänka mig att det snarare är många som tränar/tävlar för mycket och går sönder på olika sätt tidigt idag och inte klarar längre distanser sedan.
Men det är en helt okvalificerad gissning ifrån min sida.
Jag skulle kunna tänka mig att det snarare är många som tränar/tävlar för mycket och går sönder på olika sätt tidigt idag och inte klarar längre distanser sedan.
Men det är en helt okvalificerad gissning ifrån min sida.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:38Alla träningsidrotter tappar eftersom "The Quick Fix" inte fungerar, utan det fodras massor med träning.
Alla träningsidrotter tappar eftersom "The Quick Fix" inte fungerar, utan det fodras massor med träning.
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:40Den här måste jag bara hugga på 😀
"Lite som humlan som inte vet att den inte borde kunna flyga?"
Det är en myt att humlan inte skulle kunna flyga enligt fysiskens lagar. Humlan kan däremot inte glidflyga enligt fysikenslagar och det gör den inte heller
Den här måste jag bara hugga på 😀
"Lite som humlan som inte vet att den inte borde kunna flyga?"
Det är en myt att humlan inte skulle kunna flyga enligt fysiskens lagar. Humlan kan däremot inte glidflyga enligt fysikenslagar och det gör den inte heller
Quote from Funbeat user on 22 June 2010, 15:41David: (t+)
Där pekar du på ytterligare en sak jag är övertygad om spelar väldigt stor roll.
David: (t+)
Där pekar du på ytterligare en sak jag är övertygad om spelar väldigt stor roll.