Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 11:38OK, om jag slutar träna och väntar 15 år. Bingo!!! 😀
OK, om jag slutar träna och väntar 15 år. Bingo!!! 😀
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 11:45Bingo lät inte så hälsosamt för min del. Jag fyller snart 37... Vikten ligger ett par decennier före åldern, och tur är väl det! 🙂
Bingo lät inte så hälsosamt för min del. Jag fyller snart 37... Vikten ligger ett par decennier före åldern, och tur är väl det! 🙂
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 13:25Inatt sov jag med pulsbandet på mig och klockan vid huvudänden. Som lägsta puls hade jag 28 under natten. På morgonen direkt när jag vaknade (innan jag stigit upp) kollade jag också pulsen och då var den 45. Ska jag räkna 28 som min vilopuls?
Inatt sov jag med pulsbandet på mig och klockan vid huvudänden. Som lägsta puls hade jag 28 under natten. På morgonen direkt när jag vaknade (innan jag stigit upp) kollade jag också pulsen och då var den 45. Ska jag räkna 28 som min vilopuls?
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 13:51Nej, 45 är din vilopuls.
Nej, 45 är din vilopuls.
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 15:17Jag siktar på BINGO på min 60-årsdag då 😉
Jag siktar på BINGO på min 60-årsdag då 😉
Quote from Funbeat user on 8 August 2008, 16:49Som jag trodde då. 28 måste väl vara när man sover som djupast förmodar jag.
Som jag trodde då. 28 måste väl vara när man sover som djupast förmodar jag.
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 10:12min kompis ha 30 i vilopuls och hon är mycke överviktigare än mig
min kompis ha 30 i vilopuls och hon är mycke överviktigare än mig
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 10:33jag har ingen medicinsk utbildning, men att ligga på så låg puls utan att vara tränad tyder snarare på problem med hjärtat? Låter inte hälsosamt iallafall...
jag har ingen medicinsk utbildning, men att ligga på så låg puls utan att vara tränad tyder snarare på problem med hjärtat? Låter inte hälsosamt iallafall...
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 12:24Helt rätt Magnus.
Jag har dessutom svårt att tro att en väldigt otränad, kraftigt överviktig person kan ha en vilopuls på 30 slag per minut utan symptom.
Hade jag fått råda så skulle den personen relativt omgående bege sig till ett sjukhus/vårdcentral f
Helt rätt Magnus.
Jag har dessutom svårt att tro att en väldigt otränad, kraftigt överviktig person kan ha en vilopuls på 30 slag per minut utan symptom.
Hade jag fått råda så skulle den personen relativt omgående bege sig till ett sjukhus/vårdcentral f
Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 12:32Fast det står inte att den överviktiga personen med 30 i vilopuls är otränad.
Själv tycker jag 30 i vilopuls låter snuskigt lågt, för vem som helst. Men ändå verkar ju folk (här i den här funbeattråden) ha väldigt låga vilopulsar.
Fast det står inte att den överviktiga personen med 30 i vilopuls är otränad.
Själv tycker jag 30 i vilopuls låter snuskigt lågt, för vem som helst. Men ändå verkar ju folk (här i den här funbeattråden) ha väldigt låga vilopulsar.