Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad har ni för vilopuls?
You need to log in to create posts and topics.

Det är ju helt uppenbart att personen ifråga är kraftigt överviktig. Då är man inte vältränad och mår med stor sannolikhet inte bra på en så låg puls.

Det finns en massa människor som tuppar av om de får en så låg puls. Inom sjukvården är det inte vare s

Så överviktig är alltid lika med otränad? En tjock människa kan inte vara tränad? Hm. Då kanske det finns olika definitioner av "överviktig" och "tränad"...

Jag för min del har svårt att tänka mig att en överviktig person kan vara vältränad. För om denna person varit vältränad, då hade han/hon inte varit överviktig. Det går liksom hand i hand.

Det är klart att man kan vara överviktig och vara vältränad! Alltså, om man med vältränad menar att ha tränat väl och fått god kondition och eller god styrka. Varför skulle det gå hand i hand att vara vältränad och smal? Jag har förut vägt 17 kilo mer än

Sa inte att man måste vara smal. Utan att man inte kan vara överviktig och vältränad samtidigt. Övervikt är per definition vikt som är utöver = onödig. Det är iaf min syn på det hela.

Håller helt med Allie och övriga. Lika väl som en överviktig person kan vara vältränad, kan en ruggigt smal person ha ytterst dålig kondition/liten muskelmassa. Så i mina ögon är en rund, vältränad person sundare än en otränad speta.

Ang extremt låg puls

Här snackar vi inte 17 kg.

Jag tycker också att man kan vara hyfsat vältränad med en övervikt på 17 kg.

Madelene som lämnade uppgiften om sin kompis har i många inlägg berättat att hon väger 100 kg. I inlägget skriver hon om sin kompis som är mycket mer

Att smala/magra/normalviktiga personer kan vara dåligt fysiskt tränade - det tror jag alla vet och förstår. Men att överviktiga personer kan vara tränade verkar inte uppfattas som lika uppenbart av alla.

I mina kretsar finns dock alla varianter av vikte

Häpp!

Det är ju lite olika vad man menar med vältränad, hög styrka, god uthållighet eller snabbhet, smidig och rörlig?
Med övervikt så menar man väl ofta hög fettvikt, men om det under fettet finns rejäla muskler och hjärta och lungor så (det är ju jobbigt att