Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 10:55När det gäller mönstring så kan man nog vara ganska säker på att trenden inte kommer att gå mot feta soffpotatisar.
Tidigare var ju mönstring obligatoriskt för alla män. Så är det långt ifrån nu. Kommer nog inte att vara en representativ bild av befolkni
När det gäller mönstring så kan man nog vara ganska säker på att trenden inte kommer att gå mot feta soffpotatisar.
Tidigare var ju mönstring obligatoriskt för alla män. Så är det långt ifrån nu. Kommer nog inte att vara en representativ bild av befolkni
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:03Jo att sumo-kas inte alltid är så långlivade; vi kom fram till att de mkt väl kan ha 40% fett och mer, men hur mkt kan man egentligen ha och kunna gå?
De är ju vältränade i flera avseenden, viga och starka, gissar däremot att de inte springer så långt, me
Jo att sumo-kas inte alltid är så långlivade; vi kom fram till att de mkt väl kan ha 40% fett och mer, men hur mkt kan man egentligen ha och kunna gå?
De är ju vältränade i flera avseenden, viga och starka, gissar däremot att de inte springer så långt, me
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:07Sumo är ett sjukligt stadium oavsett om man är vig eller stark. De är vältränade i att kasta ett annat sumo ur en ring. Kan väll inte kallas vältränad i ett mänskligt perspektiv?
Sumo är ett sjukligt stadium oavsett om man är vig eller stark. De är vältränade i att kasta ett annat sumo ur en ring. Kan väll inte kallas vältränad i ett mänskligt perspektiv?
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:10Så kan man väl beskriva alla sporter?
Så kan man väl beskriva alla sporter?
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:14Andreas: Sumobrottare är vältränade för sin idrott och tränar ett antal pass varje dag.
Skulle vi följa din defintion på att vara vältränad så skulle också Stefan Holm kunna anses vara dåligt tränad. Han gör säkert ingen bra tid på marathon eller klarar
Andreas: Sumobrottare är vältränade för sin idrott och tränar ett antal pass varje dag.
Skulle vi följa din defintion på att vara vältränad så skulle också Stefan Holm kunna anses vara dåligt tränad. Han gör säkert ingen bra tid på marathon eller klarar
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:17Nej det kan man väll inte. Vad skulle Sumo sadla om till för sport om det visade sig att han inte hade tallang?
EDIT Såg inte ditt inlägg Krister men jag måste fortfarande tycka likadant om Sumobrottare. Tror de flesta andra idrottare har oändligt mycket
Nej det kan man väll inte. Vad skulle Sumo sadla om till för sport om det visade sig att han inte hade tallang?
EDIT Såg inte ditt inlägg Krister men jag måste fortfarande tycka likadant om Sumobrottare. Tror de flesta andra idrottare har oändligt mycket
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:23Kanske banta ner sig och börja spela pingis. 😀
Allvarligt talat. De ser inte ut så där från början. Jag såg en film om en sumoskola. Det börjar med helt vanliga storväxta grabbar så har de ingen talang så kommer de nog aldrig till fläskbergsstadiet.
Kanske banta ner sig och börja spela pingis. 😀
Allvarligt talat. De ser inte ut så där från början. Jag såg en film om en sumoskola. Det börjar med helt vanliga storväxta grabbar så har de ingen talang så kommer de nog aldrig till fläskbergsstadiet.
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:35Nej jag vet Krister. Men när de är i "toppform" så är det ju till ett pris av att inte vara särskilt snäll mot kroppen. Tycker inte det ligger i linje med att kalla någon vältränad. Då blir det mer gladiatorspel över det hela, vilken man iof kan förnimma
Nej jag vet Krister. Men när de är i "toppform" så är det ju till ett pris av att inte vara särskilt snäll mot kroppen. Tycker inte det ligger i linje med att kalla någon vältränad. Då blir det mer gladiatorspel över det hela, vilken man iof kan förnimma
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 11:39Det är väl ytterst få sporter som är snälla för kroppen på den yppersta elitnivån? Men visst är sumobrottning bland de värre. Jag försvarar inte sumobrottning utan mitt inlägg från början var att man kan vara vältränad (dvs träna hårt varje dag) och samti
Det är väl ytterst få sporter som är snälla för kroppen på den yppersta elitnivån? Men visst är sumobrottning bland de värre. Jag försvarar inte sumobrottning utan mitt inlägg från början var att man kan vara vältränad (dvs träna hårt varje dag) och samti
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 12:14Det håller jag med om.
Det håller jag med om.