Quote from Funbeat user on 9 August 2008, 20:20oj, inte meningen att dra in madelene och hennes kompis i en sån personlig diskussion. Jag tycker absolut det finns vältränade människor som ändå bär på lite övervikt. Många tävlande i kastgrenarna i OS är väl ett lysande exempel! Jag vill dock hävda (uta
oj, inte meningen att dra in madelene och hennes kompis i en sån personlig diskussion. Jag tycker absolut det finns vältränade människor som ändå bär på lite övervikt. Många tävlande i kastgrenarna i OS är väl ett lysande exempel! Jag vill dock hävda (uta
Quote from Funbeat user on 10 August 2008, 08:50Ja vi lämnar nog det personliga utanför om inte någon själv lägger ut data från sin hälsokontroll 🙂
Men rent generellt så kan man ju fundera på vad man menar med övervikt respektive vältränad.Apropå statistiken/matematiken i en annan tråd så retar mig
Ja vi lämnar nog det personliga utanför om inte någon själv lägger ut data från sin hälsokontroll 🙂
Men rent generellt så kan man ju fundera på vad man menar med övervikt respektive vältränad.
Apropå statistiken/matematiken i en annan tråd så retar mig
Quote from Funbeat user on 10 August 2008, 13:36jo men förstår inte varför han kan ha lägre vilopuls än mig ,det är olika det där
jo men förstår inte varför han kan ha lägre vilopuls än mig ,det är olika det där
Quote from Funbeat user on 10 August 2008, 14:14Men du har ju en ovanligt hög puls.
Men du har ju en ovanligt hög puls.
Quote from Funbeat user on 10 August 2008, 19:37Lingling:
1996
Medellängd - 179,4 cm
Medelvikt - 71,91 kg2007
Medellängd - 180,9 cm
Medelvikt - 75,5 kghttp://www.pliktverket.se/sv/Statistik/Sammanstallningar/Medellangd-medelvikt-och-BMI-hos-monstrande-18-aringar-1962-2000/
Mera muskler? Hmmm
Lingling:
1996
Medellängd - 179,4 cm
Medelvikt - 71,91 kg
2007
Medellängd - 180,9 cm
Medelvikt - 75,5 kg
Mera muskler? Hmmm
Quote from Funbeat user on 10 August 2008, 21:30😀
Mera muskler? Nja.Det som störde mig var att man inte redovisade om kroppslängden ändrats eller ej - och f ö var artikeln jag läste var för mer än fem år sedan, även om ändringen nu säkert kan vara likartad, tyvärr minns jag inte över hur lång tidspe
😀
Mera muskler? Nja.
Det som störde mig var att man inte redovisade om kroppslängden ändrats eller ej - och f ö var artikeln jag läste var för mer än fem år sedan, även om ändringen nu säkert kan vara likartad, tyvärr minns jag inte över hur lång tidspe
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 09:21Intressant statistik det där. Men som alltid svårt att dra allt för stora slutsatser av det. Läste att efter 2000 så sker gallring redan innan mönstring så siffrorna går inte att jämföra direkt med tidigare år.
Alltså blir jämförelsen som jag skrev innan
Intressant statistik det där. Men som alltid svårt att dra allt för stora slutsatser av det. Läste att efter 2000 så sker gallring redan innan mönstring så siffrorna går inte att jämföra direkt med tidigare år.
Alltså blir jämförelsen som jag skrev innan
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 09:47Sumobrottare är rätt så vältränade OCH överviktiga. 😉
Sumobrottare är rätt så vältränade OCH överviktiga. 😉
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 09:49Jo, jag tyckte det var rätt intressant att bmi legat rätt konstant under en lång period. Jag har sett andra studier som faktiskt visat att de mönstande i större utsträckning hamnade i kategorin vältränade, stora och starka - och det var före 2000, så fråg
Jo, jag tyckte det var rätt intressant att bmi legat rätt konstant under en lång period. Jag har sett andra studier som faktiskt visat att de mönstande i större utsträckning hamnade i kategorin vältränade, stora och starka - och det var före 2000, så fråg
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 10:39Sumo-brottare dör ofta för tidigt så det är inte speciellt hälsosamt att se ut som dem. Men mitt inlägg var bara ett litet påpekande att det går att vara både vältränad och överviktig.
Sumo-brottare dör ofta för tidigt så det är inte speciellt hälsosamt att se ut som dem. Men mitt inlägg var bara ett litet påpekande att det går att vara både vältränad och överviktig.