Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad har ni för vilopuls?
You need to log in to create posts and topics.

I ett "mänskligt perspektiv" så menar jag snarare livet, det där utanför sporten till att börja med, och ja jag tror nog sumo-kas kan träna om de med, och skador är väl inte ovanligt i ngn grupp av elitidrottare?
De enda man annars kan säga är bra är ju

Ja alla har väll sin syn på det hela. Jag anser att mångkampare är de mest vältränade man kan hitta.

Ingen kan övertala mig om att en överviktig sumobrottare eller kulstötare är vältränad. De kanske har byggt upp mycket styrka i vissa muskler, men det betyder inte att de är vältränade. Det är iaf min åsikt. Om man är vältränad gäller det hela kroppen tyc

Lingling: en sak är säker - det är INGA SOM HELST PROBLEM ATT GÅ med 40 % fett!

Martin: Underskatta inte kulstötare. De är givetvis inga långdistanslöpare men de är starka i hela kroppen inte bara i några specifika muskler. En av de ryska kulstötarna på 80-talet hade en höjdvinst vid jämfotahopp rakt upp utan sats på 1,10 m. Vilket d

Apropå 10-kampare. En del av toppkillarna ligger runt 4.30 på 1500 meter med 9 grenar i kroppen och för att göra det så får man nog anses vara vältränad. De bästa i just den grenen av 10-kamparna är ännu snabbare. Undrar hur många här på Funbeat som fixar

Hej på er.

Avseende vilopuls så är den, enligt mig, inte intressant att jämföra med någon annan än sig själv. Att ha en låg vilopuls behöver inte vara ett mått på huruvida man är vältränad eller ej, men den kan vara det.

Madelenens "vän" har 30 och hon

Ja jag skulle nog säga att både kulstötare och sumotoris (rättad) är starka i rätt många muskler. Hur räknar man en styrkelyftare? Eller brottare för den delen, alla de där som tävlar med viktklasser och väger in sig (och deffar ner sig ...) - och så de d

Bra inlägg, Lingis. Jag håller helt med. Såg också den undersökningen och kom fram till samma slutsatser som Du, att man blir bar på det man tränar.

I mitt fall, som fd gruppträningsnörd, hade jag bra kondition så till vida att fem-sex aerobics/step-pass

TV hade på 90-talet ett program som hette Superstar (om jag kommer ihåg rätt) där olika elitidrottare fick tävla i simning, hinderbana, löpning, cykling, osv... Totalsegrare blev brottaren Ljungberg. Han var bra i stort sett alla grenar även uthållighetsg