Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVad kallar man denna crawl-stilen …
You need to log in to create posts and topics.

jag har fått några bilder av mig när jag har simmat ute.

jag vet inte om de är den bäste exampel, men här kan man ser att det gå att simma OW med huvud ner när man vet vart man ska simma.

här kan man ser två klart olika teknik. de flesta har swinger/sl

Undrar om man inte blir lite snabbare utan skägg? 😉

Jag startade mitt projekt att lära mig crawla under semestern i Grekland i augusti. Det var väldigt olika lätt att hålla ned huvudet för en nybörjare beroende på skvalp och vågor. Kan det ha något med

vågor kan visste påverka, men jag tror i ditt fall var det klar sikte ner till boten och då lättare att simma efter det. testa att blunda och simma, många sakta ner eftersom det är okände som ligger framför.

sedan om du blunda och bara titta när huvud ä

När det ser ut som att de simmar som ryan så snyggt uttryckte det: armarm armarm istället för en jämn timing är det för att simmarna använder en sk "hybrid" simteknik - en blandning mellan hip-driven och shoulderdriven. Väldigt många duktiga simmar använd

Bra film. Intressant!

Sista klippet här är ju klockrent!

Intressant klipp Adam. Om höftdriven teknik innebär att glida på armtagen tillsammans med kraftfull benspark, och axeldriven teknik att inte glida på armtagen (utan att istället öka frekvensen) tillsammans med mindre kraftfull benspark, var kommer då TI-t

TI är som kampsport. alla som lära sig börja på "white belt" nivå och de som klara simma 1500m runt 15min är "Black belt".

99% av de som prata om TI och hur bra den är är "White belts". de koncentrera sig att minska antal armtag/längd.

nästa steg när

Ryan, normalt är det helt ok att din svenska inte är perfekt - men "pippar" betyder faktiskt nåt helt annat än "piper" 🙂 🙂 🙂

Jonas, TI är inte en tävlingsteknik. Det är ett sätt att bli vän med vattnet, trivas i simning, etc etc. Ingen kan tävla med deras teknik. Det enda värdet jag ser i deras filosofi är att få nybörjare att fokusera på att känna vattnet, bli bekväma (vill in