Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad ska en lat människa göra?
You need to log in to create posts and topics.

Hur gör man för att lära sig att springa snabbare och vad är det som utgör begränsningen? Jag har alltid förutsatt att det handlar om kondition och muskelstyrka, men nu har jag börjat inse att den mentala inställningen måste vara viktig också. För att ta

gör man nåting man verkligen älskar så kan nog även person A ta ut sig mer än den borde.
personlig teori och som vanligt är det fri tolkning

Så småningom kommer nog B antagligen att vara både mer väldtränad och ha bättre värden eftersom B tar i mer. Tyvärr får jag väl tillägga, eftersom jag sympatiserar mer med A.

Men jag tror inte att man utvecklas lika snabbt om man inte pressar sig över gr

Är det synd om den som är lat?
Inte enligt min mening! Jag känner igen mig i person A och inte är det synd om den som inte förvaltar det som man fått mer eller mindre gratis. Mycket mer sympati för de som kanske har ett sämre utgångsläge men kämpar sig ti

De flesta har väl drag av både A- och B-profil?

Om jag var en utpräglad A-profil, men ville bli mer peppad, så skulle jag försöka välja en träningsform som "tvingade" mig att lägga på ett extra kol. Gruppträning, som du själv nämner, är ju alldeles utmär

Jag tror mer på A, eftersom B med stor sannolikhet kommer att pressa sig så mycket att han/hon skadar sig.

Det bästa är en blandning mellan A & B, tror jag: det gäller att hålla koll på vad man vill med respektive träningspass.

Man kan väl vara utpräglad B utan att vara korkad (för det vore ganska korkat att ta i så man sprincker)?

Jag är rätt ny här på Funbeat - i alla fall som frågeställare - och jag kan bara säga att det är ett helt fantastiskt ställe. Vilka intressanta svar jag redan fått!

Jag tror att "behagligt" och "bekvämt" är två viktiga keywords i sammanhanget. Jag vill

Lady, javisst, därför skrev jag "med stor sannolikhet" och inte "helt säkert" 😉

Om A gillar gruppträning men tycker det är pest att ge sig ut på egen hand så ska A självklart fortsätta med gruppträning. Det man tycker är roligt är det lättare att fortsätta med och göra till en vana! Om A vill träna löpning i grupp så kan A leta sig t