Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad ska en lat människa göra?
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar alltid spurta på slutet när jag joggar. När det är någon minut kvar så börjar jag springa fortare och fortare tills det känns som att jag flyger fram - samma känsla som du hade i tjejvättern (jag fick också en kick sista två milen:-) ). Efterso

Om A visar ett högre värde på ett konditionstest på löpband men B är snabbare än A ute i det fria så kan det bero på att B t.ex har en bättre löpekonomi och en högre lakattröskel (alltså förmåga att jobba utan att bilda laktat eller mjölksyra). Om du vill

"Om A gillar gruppträning men tycker det är pest att ge sig ut på egen hand så ska A självklart fortsätta med gruppträning. Det man tycker är roligt är det lättare att fortsätta med och göra till en vana! Om A vill träna löpning i grupp så kan A leta sig

Nu är jag grymt peppad att fortsätta min löpträning, och när nu semestern äntligen närmar sig ska det bli minst 3 ggr/vecka och förhoppningsvis också 4 ggr ibland.

Att ha sällskap på springturerna är jag eg. inte så intresserad av, eftersom en av fördela

Rolig diskussion.

Nu är vi alla ganska olika och jag vet inte vad som motiverar just dig, men själv brukar jag lägga in något pass i veckan med tidtagning. Sedan springer jag samma sträcka igen en eller två veckor senare. Tiderna antecknar jag när jag k

Jag var a förut ,väldig lat så jag var a för några år sedan sen en föredetta kompis va b,men nu är de tvärtom, jag drog på mig en skada för jag tog ut mig så jag fiick operera foten.

Jag brukart också tänka på det där viset, med A och B personen. Det är ju lite jobbigt när jag inte klarar av att/ids ta ut sig det där yttersta på lopp.

Jag blir rädd för att misslyckas och kör det säkert, så att jag säkert ska komma mig i mål utan att

Bra idé, Torvald. I andra sammanhang brukar vi prata om "ankarord" och det vore kanske en bra idé att ha en "ankarrunda" som aldrig förändas och som man han som ett index från år till år. Ska skaffa mig en ankarrunda!

Anna-Karin. det är intressant när du

ingemarie ,jag kan tyvärr inte springa fortare pga mina knä,jag har inge reflexer i benen

...