Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad springer ni i på vintern?
You need to log in to create posts and topics.

@David Har man tillräckligt håriga ben så behöver man ingen mössa.. 😉

Jag kör med R90 och underställ när det blir tillräckligt kallt för det. Fugnerat prima för min del än så länge.

Tillägg till mitt inlägg ovan: med underställ under är säkert R90 ok för mig också.

Glöm inte vantar! Behöver inte vara tjocka, men när det är blött och kallt på fingrarna blir löpturen kort. Plus understället som många redan nämnt. En löparjacka som skyddar dig från det mesta av regnet (inte allt, då blir du bara blöt inifrån). Så är de

Inte glömma boxer windstopper (t+) 🙂
Tunna handskar är bra när det är riktigt kallt ute. Mössa är också bra. Finns mössor som är tjockare runtom och tunnare ovan så som värmande pannband med tunnare tyg ovanpå så håller huvudet varmt men släpper iväg lu

Å strumpor i ull! Plurrar du i kallt vatten blir du ändå inte kall om fötterna.

Jag springer i snö på vintern....;)

Skämt å sido - jag har mina vanliga tights på mig ner till cirka -10 sen tar jag vintertights på mig. (Om jag nu inte ska springa långt då kan det blir vintertights vid något varmare grader.) Har istället sådana där kl

Tights for the win. (V)
Vintersåna när det blivit tillräckligt många minusgrader.
Är det risk för att bli blöt tar jag istället sommartightsen innerst med ett par tunna vind/vattenavstötande byxor UTANPÅ.

Jag löppendlade förra veckan. Jag hade vanliga långa tights (ej fodrade), och på överkroppen nån tajt lager1 under och en tunnare långärmad över. En dag hade jag istället en smula tjockare på överkroppen, "lättfodrad" (ville bara ha ett plagg den dagen).

Newline boxertrosor som är vindtäta över mina vanliga för att inte bli kall i den regionen. värmer ryggslut,skinkor och mage bra
Kompressiontights
Underställströja
lager 2 tröja
Dobsom R 90 neongul jacka + byxor (slipper man ha reflexväst i mörker också)