Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad tänker ni på i spåret?
You need to log in to create posts and topics.

Dagens onödiga fråga!

Vad brukar ni roa hjärnan med under löpturen?

Själv brukar jag vara "hjälten i filmen" när jag springer, jag är helt enkelt ovanligt stark, snygg, spänstig etc. Om jag t ex hoppar upp för en trottoarkant hoppar jag i huvudet istäl

Camilla, tack för ett roligt inlägg! Hjälteversionen ska jag testa imorgon!

Jag tittar mest på omgivningen, musik har jag aldrig med mig. Tänker? Inte medvetet, men jag får bra idéer när jag springer...

Jag har nyligen formulerat två tal jag kan hålla när två av mina vänner gifter sig på två olika löprundor. Nu är det bara att invänta frierier och bröllopsinbjudan...

bearbetar dagens stress och aggresioner under löpningen så min sambo får en trevlig , rar men trött pojkvän i sin närhet. annars tänker jag mycket på löpteknik, hålla bålstyrkan, inte lägga mig ner och dö vid nästa lycktstolpe, springa avslappnat osv

Avsluta irritationänme
Lösa problem
Fundera på samhällsproblem och varför dom aldrig frågar mig (H)
Iron Dad (som motivation)
Naturen

ej i sorterad ordning

Exempel på tankar från dagens löprunda:

Springer verkligen alla åt samma håll i det här spåret? Varför det? Är det så i alla spår? Tänker de "hon springer åt fel håll"? Men det var ju det här hållet man åkte skidor åt i min barndom. Åker man skidor åt et

"Nu skall jag inte kolla klockan"
"Inte kolla klockan"
"Inte kolla klockan"
"Shit, har jag bara sprungit 45 sekunder på den här rep."
"Inte kolla klockan igen förrän den piper"
"Åhh, 15 sekunder kvar"

"Det är väl mest det mitt huvud rör sig kring"

Jag tänker ganska ofta på kroppshållningen och nästan hela tiden på gluteus medius, särskilt min vänstra. Jag har lite svårt att få kontakt med gluteus medius om jag inte koncentrerar mig på det. Men annars så tänker jag som vanligt när jag springer dista

Ofta är det någon enstaka textrad från en låt som upprepas gång på gång som ett mantra. En som jag haft i skallen mer än en gång är "kör så det ryker Don Quixote". Med reservation för stavning. Vaddå? Ni vet inte vilken låt den textraden kommer ifrån?!? D

Thomas; kanske att det känns som att slåss mot väderkvarnarna när du springer? 😉