Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad tänker ni på i spåret?
You need to log in to create posts and topics.

På distanspass kan det vara allt mellan himmel och jord. Tycker inte om att stressa på ett träningspass för då ligger tankarna på vad som skall göras efter löpningen. Som tur är brukar stressen försvinna rätt snabbt.

På intervaller första rep: "lugn och

Förut :@ jag löpning och såg det som ond alternativträning. Grävde ner mig i musik och försökte inte tänka på hur tärande långsamt det gick.

Idag (L) jag löpning, lyssnar på naturen och njuter av hur fort det går. Tankarna?
-Min egen löpteknik, främst st

På långpass så håller jag på med en massa huvudräkning. Om jag skall springa 25 km och är vid 11 km markeringen så försöker jag luska ut hur många procent har jag sprungit. Efter två timmar brukar hjärnana bli rätt kass på huvudräkning så 21/25 kan syssel

Distanspassen går ofta tankarna de första kilometrarna på hur dagen har varit, sen kopplar jag bara bort vardagen och dagdrömmer om vilken utrustning jag skulle vilja köpa. Ofta löser jag många av mina bygg och renoverings problem under dessa pass. Ibland

Jag brukar räkna ut kilometertider i huvudet. Annars har jag rätt svårt att koncentrera mig och tänka på något vettigt. Tankarna fladdrar liksom iväg.

aha - olika tankar här läser jag.

Jag brukar tänka på hållning & löpstegen, att hålla rak rygg & andas lugnt.
Sedan att komma in i lunken där det känns som om jag kunde hålla på hur länge som helst – dvs. jag jagar en känsla...:)
OH yes - med min nya GPS

Det är alla möjliga saker som jag tänker på, och det är ganska lustigt att jag ibland kommer på mig att tänka ”oj, är jag HÄR...får fokusera lite på löpningen”.

Tiden går och jag springer vidare utan att tänka på tiden eller var jag är. Det rullar på al

Jag skriver dikter inne i huvudet. Drömmer om att någon gång tävla i poetry slam med dem. Problemet är bara att de är borta när löprundan är slut. Det är bara början och slutet som finns kvar. En handlar om 24-timmarslöpning och den kan jag delge er:
Tolv

"Det är inte jobbigt.." "Slappna av" "Det går över och då kommer jag vara glad att jag orkade"

Annars lyssnar jag mest på hårdrock och låter bli att tänka. 🙂

Jag brukar springa och känna efter... hmm är det tån som skaver... jäklar glömde tejpa bröstvårtorna... stel i vaderna idag... aj den roten gjorde ont! ... osv

Tittar mycket på klockan för att se snittiden, och vad pulsen är och försöker fundera ut slutr